اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: به دنبال تعیین تکلیف هرچه سریعتر ضایعات فروشان ارومیه هستیم.

محسن حمزه لو در گفت وگو با ایسنا در خصوص پاسخ به اظهار نظر رییس اتاق اصناف ارومیه در خصوص عدم واگذاری زمین ۶۰ هکتاری برای انتقال ضایعات فروشان ارومیه در منطقه قطلو ارومیه ، توسط اداره راه و شهرسازی استان تصریح کرد: در گام اول زمینی که دراختیار راه و شهرسازی قرار گرفت ۶۰هکتار بود اما طی فرایندی به ۱۳ هکتار کاهش یافت و در فرایند واگذاری زمین ادعا شده توسط اصناف، یک قسمت از این زمین از اراضی ملی خارج و به زمین  زراعی تبدیل شده و دارای مالک شخصی شد که مشکل اصلی نیز در این قسمت است.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی یاد آور شد: طی جلساتی که انجام شده بویژه جلسه اخیر با شهرداری در حال رایزنی هستیم تا حدی که لازم است مشخص شده و جانمایی جدید انجام گیرد تا هرچه سریعتر ضایعات فروشان و حتی میدان میوه وتره از داخل شهر ارومیه خارج شوند.

وی خاطر نشان کرد: تصدی گری اراضی ملی و اراضی داخل حریم با راه و شهرسازی است و زمین های که توسط منابع طبیعی بعنوان اراضی ملی شناخته می شوند برخی برای انجام مصارفی در اختیار مجموعه راه و شهر سازی قرار می گیرد.

حمزه لو اظهار کرد: برنامه ریزی داریم طرح های خارج سازی مجموعه های همچون ضایعات فروشان، میدان میوه و تره بار طرح های ۱۰ساله باشند یعنی اینگونه نشود که مجموعه ای که راه اندازی شده بعد از اتمام طرح دوباره در حریم داخل شهر قرار گیرد.

گفتنی است پیش از این طاهری پور، رییس اتاق اصناف ارومیه به ایسنا گفته بود: با توجه به اینکه طبق قانون اداره کل راه و شهرسازی استان باید  زمینی را در منطقه قطلو به اصناف جهت انتقال ضایعات فروشان ارومیه واگذار کند هنوز به وعده خود عمل نکرده  است و وضعیت انتقال و واگذاری این زمین از سال ۹۱ تاکنون راکد مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست