اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ” یک روستا، یک محصول”با عنوان روستای بدون بیکار در ۱۷ روستای استان خبر داد.

علیرضا آخوندزاده ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات اشتغالزایی در روستاهای استان افزود: تاکنون ۱۶ روستای هدف در استان شناسایی شده و در هفته‌های آتی با شناسایی یک روستا امسال برنامه این صندوق در قالب این طرح تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای پوشش روستاهای استان در قالب این طرح نداریم عنوان کرد: اجرای طرح‌های روستای بدون بیکار، هر روستا یک طرح، خود اشتغالی، بوم‌گردی در روستاهای استان برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری و افزایش امرار و معاش روستاییان از اهم اهداف این صندوق است تا بتواند از مهاجرت روستاییان به شهرها و توسعه حاشیه‌نشینی جلوگیری کند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این صندوق طی سال‌جاری در ۸۴ طرح اشتغال روستایی در استان مشارکت کرده است گفت: برای اجرای این طرح‌ها، ۵۹ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده‌است.

آخوندزاده با بیان اینکه با اجرای این تعداد طرح برای ۱۷۰ نفر زمینه اشتغال پایدار در روستاها فراهم شده‌است اضافه کرد: همچنین طی سال‌جاری صندوق کارآفرینی امید حدود ۹۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش‌های مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری در آذربایجان‌غربی پرداخت کرده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: تسهیلات مشاغل خانگی، قرض‌الحسنه و وام ضروری به حدود ۸۰۰ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حمایت از اشتغال روستایی و توسعه طرح‌های روستا محور از مهمترین برنامه‌های حمایتی این صندوق است گفت: ۹۸ صندوق خرد محلی برای توانمندسازی بانوان این استان راه‌اندازی و از ابتدای سال گذشته تاکنون ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به این صندوق‌ها پرداخت شده‌است.

آخوندزاده با اشاره به پرداخت یک‌هزار و پنج فقره تسهیلات اشتغال پایدار روستایی توسط صندوق کارآفرینی امید طی سال ۱۳۹۷ در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ۵۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به این طرح‌ها پرداخت شده‌است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه با پرداخت این تسهیلات برای حدود سه‌هزار نفر از روستاییان آذربایجان‌غربی زمینه اشتغال فراهم شده است یادآور شد: تمامی شهرستان‌های استان دارای شعبات این صندوق است.

آخوند زاده از راه اندازی کاروان کارآفرین شو و کاروان کسب و کار در استان برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: طرح کارآفرین شو برای اولین بار در استان در قالب تفاهم نامه‌هایی با دانشگاه صنعتی، دانشگاه فنی حرفه‌ای قاضی طباطبایی و سازمان فنی و حرفه‌ای اخذ شده اجرا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست