اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : در کشور که آب و غذا و مسکن و آزادی و بهداشت و آموزش در سطحی ایده آل و آرمانی تامین شده باشد ولی هرج و مرج و ناامنی، اجازه ی استفاده از این نعمت های الهی را به ساکنان آن کشور ندهد؛ همه ی این امکانات ارزش پشیزی را هم نخواهند داشت. مردم در چنین شرایطی تمامی دلبستگی های خود را ترک گفته – و به رغم تلخی آب غربت- آواره سرزمین هایی می شوند که بتوانند شب هنگام در کانون گرم خانواده، سر بر بالین آرامش بگذارند.

بنابراین «امنیت» بعد از هوا و اکسیژن، مهمترین نعمتی است که بستر برخورداری از دیگر نعمت های الهی را فراهم می آورد. امنیت که باشد، انسان ها به تکاپو بر می خیزند و آب و غذا و مسکن و بهداشت را به عنوان نیازهای اولیه به دست می آورند و اگر ضریب امنیت در سطح عالی تری باشد به نیازهای ثانویه، مثل فرهنگ و هنر و آموزش نیز دست می یابند و سعی می کنند در بافت فرش تمدن جهانی نیز نقش آفرینی کنند.

کودکی که پدرش را به خاطر شغل نظامی یا انتظامی اش روزها و یا هفته ها نمی بیند،برای جبران این دوری ، بین هم کلاسی ها و همسالانش چنان با افتخار از شغل و رشادت ها و سلحشوری های پدر می گوید که چه بسا حسادت آنهارا هم برانگیزد.
اما سربازانی هم در همین جامعه و کنار ما هستند که نادیدنی اند.تمام سختی ها و دشواری های گفته شده و چندین و چند برابرش را دارند بی آن که رد و نشانی از خود باقی بگذارند.
این ها سربازانی هستند که فرزندانشان و یا نزدیکترین افراد خانواده، هرگز آنان را در لباس و کسوت پرافتخار سربازی ندیده اند و با این همه در هر لحظه و دقیقه، عالی ترین و دشوارترین شکل از مفهوم و مسولیت سربازی را بر عهده گرفته و در آن انجام وظیفه می کنند.
همین شرایط ناگفتنی و دشوار است که موجب شد، عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) به آنان بخشیده شود.

 

پرواضح است که اگر کمترین خللی در «امنیت» ملتی ایجاد شود، امید به آینده از بین می رود، زندگی سیر قهقرایی را در پیش می گیرد؛ شهرهای آباد ویران می شود و جغد بر ویرانه ها ناله سر می دهد. در چنین چشم اندازی؛ مجلل ترین خانه ها، گرانقیمت ترین خودروها، مهمترین غذاها و … به چه کار می آید!؟ آیا هرگز به این نعمت گران سنگ و قیمتی فکر کرده اید!؟ و آیا می دانید، چرا در اقیانوس متلاطم و توفان زای خاورمیانه، ایران همچون جزیره ای امن و با ثبات، توجه سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است؟ و آیا می دانید که سرمایه همواره به امن ترین نقاط دنیا روی می آورد؟ و آیا گمان می کنید تحقق این استاندارد جهانی، خود به خودی و بدون هر گونه سعی و تلاش و تدبیر و ایثار و هزینه ای صورت گرفته است!؟

وجود «امنیت» در هر کشوری، محصول دو مولفه ی مهم «وحدت ملی» و «سرویس های اطلاعاتی و ضدجاسوسی» هوشمند، روز آمد، با ایمان و نفوذناپذیر است.

ملت ایران نیک می دانند که اگر شب هنگام سر بر بالین آرامش می گذارند و بی هر گونه ترس و وحشتی در شهرها و روستاهایشان زندگی می کنند؛ سربازان گمنام امام زمان (عج) دل بیدار و سرهشیارند و علاوه بر آن طبق یک میثاق و بیعت قدیمی، همه ی آحاد ملت برای حراست از این سرزمین اجدادی، خود را عضو سیستم اطلاعاتی کشور دانسته و کوچکترین تحرک دشمن را به فرزندان رشید خود در وزارت اطلاعات گزارش می کنند.

در یکی از پرافتخارترین برهه های تاریخ حماسی ایران، رستم و دیگر اسطوره های پهلوانی برای نام و ننگ می جنگیدند تا جایی که برای حفظ نام و عنوان، پهلوی جگرگوشه خود را می دریدند و تیر زهرآگین بر چشمان هموطنی می زدند که تداوم آیین پهلوانی بود. امروز دلاورانی داریم که بی هرگونه طمعی به نام و نشان از مرزها و حریم آرامش و امنیت مردم دفاع می کنند و جان عزیزشان را به پیشگاه امام زمان (عج) و ملت قدرشناس ایران تقدیم می کنند.

باید آگاه باشیم که اگر امروز زیر سایه ی امنیت نظام جمهوری اسلامی در حال پیشرفت هستیم، ناشی از سپری ستبر است که افرادی بی ادعا بر سر این کشور گرفته اند و خودشان مورد آماج بمب و باروت دشمن قرار گرفته اند. اما امروز که دیگر برخی سلاح ها متشکل از باروت و آهن نیستند، مبارزه سیاق دیگری پیدا کرده است. می دانیم که امروز یک هکر در آن سوی دنیا می تواند شهری را در کشوری در این سوی جهان منفجر کند و اگر نیروی اطلاعاتی هوشیاری در آن کشور وجود نداشته باشد، فاجعه به بار خواهد آمد. اما واقف به این موضوع نیز هستیم که برخی حملات سایبری و یا هکری منجر به انفجار نمی شود، اما عواقبی بسیار مخرب تر از انفجار دارد. حملات سایبری امروز در اولویت فعالیت های تروریستی است و به دلیل تاثیر بسیار مخربی که دارند مورد توجه ویژه ابرقدرتها و همچنین استکبار جهانی می باشد.

اما چگونه است که ایران اسلامی تا به حال بسیار کم مورد گزند اینگونه حمله ها قرار گرفته به نحوی که حتی خسارت وسیعی به بار نیاورده است؟

واضح است که باید در این دنیای وانفسا به روز بود و اگر اندکی از قطار پیشرفت تکنولوژی عقب بیفتیم، دیگر فاتحه ی امنیت را باید خوانده در نظر گرفت. آنگونه که در عراق، افغانستان، پاکستان و… امروز شاهد انواع تخریب هایی هستیم که همه ناشی از عدم به روز بودن سیستم های امنیتی است. اینجاست که در اوج بی ادعایی می توان پی برد که اشراف نیروهای وزارت اطلاعات بر تکنولوژی روز دنیا باعث می شود که حتی پیشرفته ترین سلاح های استکبار و تروریسم جهانی نتواند باعث ایجاد ناامنی در ایران اسلامی شود. این یعنی اینکه امنیت این مرز و بوم تضمین شده و پایدار است.

و این روزها این مهم در این گوشه ایران زمین یعنی « آذربایجان غربی » بیشتر از همیشه خودنمایی می کند و روزی نیست خبر تحقق « الوعده الوفا » و اینکه « اللهم بیر بیر » مبارزه با مفسدین ، اختلاس گران ، رانت خواران ، خائنین به بیت المال و همجنین برخورد شدید با ارازل و  اوباش در رسانه ها و شبکه های اجتماعی خودنمایی نکند و نام و یاد فرزندان ایران زمین در این نهاد امنیتی گمنام بر سر زبان ها جاری نشود و مردم قدردان زحماتشان نباشند.

بدون شک در راستای مبارزه با مفسدین  و ازازل و اوباش بارقه امید و اعتمادی که در بین مردم ایجاد شده وصف ناپذیر است و لحظه ای نیست که مردم برای برادران و فرزندان خود آرزوی سلامتی و موفقیت نکنند ؛ باشد با تداوم این مسیر بتوان معضل و پدیده شوم فساد ، رانت  ، اختلاس ، تبعیض ، گردن گلفتی و تعرض به مال و نوامبس مردم را ریشه کن کرد و کمک نمود بخشی از اعتماد از دست رفته را برگرداند.

ایران هم اکنون به عنوان نظامی مقتدر و کارآمد در صحنه جهانی حاضر شده و بخش قابل توجهی از این اقتدار، حاصل صلابت و قدرت امنیتی ایران است که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) تامین شده و آنان نیز در هر فرصتی بر این اصل مهم تاکید و تصریح دارند که تنها رمزموفقیتشان ، توسل به حبل المتین ولایت فقیه و پیروی از ولایت است.
این همان موهبتی است که دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی جهان با وجود برخورداری از روزآمدترین تکنولوژی ها و سخت افزارها از آن بی بهره اند و به همین دلیل سربازان گمنام امام زمان( عج) همیشه نه یک گام بلکه با فاصله ای زیاد پیش از آنان حرکت می کنند.
بی شک این مجموعه با ویژگی های گفته شده مایه فخر و مباهات تک تک شهروندان خواهد بود و این را می توان از قدردانی ها و شکرگزاری های آنان بابت زیستن در سرزمینی امن در بین گفت و گوهای روزانه آنها که این روزها و این سالها بیش از همیشه نقل محافل و مجالس است، شنید.

سرباز گمنام واژه ای است که به نامداران بی نامی اطلاق می شود ، کسانی که در عین مجاهدت های خاموش خود جانشان را نیز ممکن است در این راه از دست بدهند. راه دفاع از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران چیزی است که نقش سربازان گمنام امام زمان(عج) را در آن ویژه می کند.

به راستی انسان بر سر دو راهی می ماند که : « رستم یلی بود در سیستان؟ » یا دلاورانی که در گمنامی می جنگند و پیر می شوند و هرگز نمی توانند شاخه گلی از هموطنی دریافت کنند و تنها در یک هفته که بنام « نیمه شعبان » معروف است یاد و نامشان گرامی داشته می شود و یادی از آنها در محافل و مجالس مطرح می گردد و در این روزها که ایام سربازان گمنام است، برای  همه آنها آرزوی موفقیت و پیروزی داریم و امیدواریم که این صالحین افتخار جهاد در جوار فرمانده شان، امام زمان(عج) را پیدا کنند پس سبد سبد گلهای عشق و محبت ملت ایران نثار قدوم مبارکتان باد؛ چشم دشمن از قد و بالای رشیدتان دور و رزمتان پیروز باد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست