اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

امروز طی مراسمی که با حضور عبدالسلام معروفی سرپرست هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی، قرنی مصطفی پور و مهران یوسفی روسای اداره های ورزش و جوانان و بهزیستی و ورزشکاران شهرستانی در محل سالن جلسات اداره ورزش و جوانان مهاباد برگزار شد با ابلاغ سرپرست استانی، بهمن عبدلی به عنوان سرپرست هیات ورزش های ناشنوایان مهاباد معارفه شد.

در این جلسه ضمن بررسی مشکلات و چالش های پیش روی جامعه ورزشکاری سرپرست هیات ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی خواستار تهیه بانک اطلاعاتی، استعدادیابی و تقویت جایگاه ورزشی ورزشکاران ناشنوا در حوزه های مختلف شد.

عبدالسلام معروفی با اشاره به اینکه هیات با تمام قدرت در راستای ساماندهی و کمک به ورزشکاران گام برداشته، خاطرنشان کرد: انتخاب روسای‌ شهرستان ها، دیدار، نشست و بررسی مشکلات با ورزشکاران و روسای ادارات همراه در همین راستا صورت می گیرد.

سرپرست هیأت ورزش های  ناشنوایان آذربایجان غربی در ادامه این جلسه گفت: تاکنون بانک اطلاعاتی از ورزشکاران ناشنوای استان تهیه نشده و تنها رئیس هیأت ورزشی ناشنوایان در شهرستان‌های ارومیه و مهاباد انتخاب شده است.

عبدالسلام معروفی افزود: این روند در تمامی شهرستان‌های استان تداوم خواهد داشت تا ورزشکاران ناشنوا پس از ساماندهی در رشته‌های مختلف به مسابقات استانی و کشوری اعزام می‌شوند.

وی اضافه کرد: به دلیل نبود بانک اطلاعاتی، هنوز مشخص نیست ورزشکاران ناشنوای استان بیشتر در چه رشته‌های ورزشی فعالیت دارند و روند اعزام و مدال‌آوری آنان در مسابقات مختلف کشوری مشخص نیست.

سرپرست هیأت ورزش های ناشنوایان آذربایجان غربی گفت: بیمه ورزشی ورزشکاران ناشنوا، استعدادیابی، مهیاکردن سالن‌های ورزشی و کمک از مربیان سایر هیأت‌های ورزشی از دیگر برنامه‌های هیأت ورزش ناشنوایان استان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان مهاباد نیز در این جلسه گفت : ورزشکاران ناشنوا می‌توانند از تمامی امکانات ورزشی این اداره به صورت رایگان استفاده کنند و در صورت ورود به سالن‌های ورزشی بخش خصوصی از بلیت نیم‌بها بهره‌مند می‌شوند.

قرنی مصطفی پور افزود: هیأت ورزشی ناشنوایان یکی از هیأت‌های اخلاق‌مدار و منظم این شهرستان است و تمامی مسؤولان و ورزشکاران سایر هیأت‌های ورزشی نیز تمایل به همکاری خوبی با این هیأت دارند.

وی از ورزشکاران این هیأت خواست در صورت تمایل به یک رشته ورزشی خاص به صورت منظم و مرتب در جلسات تمرینی حضور پیدا کنند تا برای اعزام به مسابقات کشوری از آمادگی کافی برخوردار باشند.

اعضای هیأت ورزش ناشنوایان مهاباد نیز در این نشست نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود فعالیت‌های ورزشی این هیأت بیان کردند.

در ادامه این نشست که با حضور رئیس ادارات بهزیستی و ورزش و جوانان مهاباد و جمعی از ورزشکاران ناشنوای این شهرستان برگزار شد، بهمن عبدلی به عنوان نخستین سرپرست هیأت ورزش های ناشنوایان این شهرستان به مدت ۲ سال انتخاب شد.

در آذربایجان‌غربی حدود ۴۰۰ ورزشکار ناشنوا در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند که ۳۰ نفر از آنان مدال آور ملی هستند و سهم شهرستان مهاباد نیز ۲۰ ورزشکار ناشنوا است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست