اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : فرماندار پیرانشهر از آغاز توزیع ۲۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی بین مرزنشینان با اولویت کوله‌بران این شهرستان خبر داد.

سیدعلی ترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اعتبار با پیگیری‌های شخص استاندار از بنیاد مستضعفان تامین شده و در قالب بسته‌های سه میلیون ریالی و طی دو مرحله بین سه هزار و ۴۰۰ خانوار کوله‌بر و کم‌بضاعت شهرستان توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: توزیع این بسته به منظور تامین بخشی از هزینه این خانوارها قبل از ماه مبارک رمضان آغاز شده و از روز گذشته تا امروز بین ۵۰۰ خانوار توزیع شده است.

ترابی ادامه داد: علاوه بر کوله‌بران، اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و موسسه‌های خیریه شهرستان نیز از این اعتبار بهره‌مند می‌شوند.

فرماندار پیرانشهر گفت: مرحله دوم پرداخت این کمک‌ها قبل از عید فطر در دستور کار قرار می‌گیرد و در آن زمان نیز بین هرکدام از خانواده‌های شناسایی شده مبلغ سه میلیون ریال دریافت می‌کنند.

توزیع ۲ هزار بسته معیشتی دیگر بین خانواده‌های کم‌بضاعت 

فرماندار پیرانشهر با اشاره به اجرای طرح پویش همدلی مومنانه در این شهرستان با همکاری فرمانداری، استانداری، سپاه پاسداران، هلال‌احمر، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) طی ماه رمضان، گفت: علاوه بر کمک‌های نقدی، به زودی بسته‌های معیشتی شامل برنج، قند، روغن، ماکارونی و سایر اقلام مورد نیاز خانوارها در بین خانوارها و اقشار کمدرآمد شهرستان توزیع خواهد شد تا در شرایط سخت اقتصادی به دلیل شیوع کرونا بتوانیم بخشی از مشکلات همشهریان نیازمند را کاهش دهیم.

اعطای تسهیلات ۱۰ و ۲۰ میلیون تومانی به اصناف آسیب‌دیده از کرونا 

فرماندار پیرانشهر با اشاره به مصوبه‌های ستاد شهرستانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا، گفت: به منظور کاهش خسارت‌های وارده به اصناف به دلیل شیوع کرونا، اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون ریالی با سود ۱۲ درصد به این اصناف پرداخت می‌کند که هشت درصد از سود تسهیلات از سوی دولت پرداخت خواهد شد و کسبه تنها چهار درصد آن را پرداخت خواهند کرد.

ترابی اضافه کرد: همچنین بانک‌ها موظف هستند یارانه این افراد را به عنوان ضامن قبول کنند و اقساط با تنفس سه ماهه در قالب ۲۴ قسط از یارانه آنان کسر خواهد شد.

پیرانشهر یکی از شهرستان‌های توریستی آذربایجان‌غربی بوده و بخش اعظمی از کسب و کار این شهرستان وابسته به صنعت توریسم است که با شیوع کرونا و ممنوعیت تردد مسافران و تعطیلی بازار، بخش زیادی از اصناف این شهر آسیب دیدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست