اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : این مطلب چندمین تلنگر ، دغدغه و یادداشتی ست که در چند مدت اخیر در حوزه جایگاه و نقش مطبوعات و خبرنگاران و اوضاع ناخوش آنها در مسیر مبارزه با کرونا می باشد که توسط نگارنده به رشته تحریر در آمده و امید می رود رسیدگی به حل مشکلات این قشر محروم و کم برخوردار تا دیر نشده، زودتر عملیاتی گشته و خون تازه ای بر پیکر بی جان مطبوعات و رسانه های استان تزریق گردد.

از ورود ویروس منحوس کرونا حدود ۴ ماه می گذرد که کل جامعه جهانی، کشور و استان ما را هم درگیر کرده است و جامعه خبری و رسانه ای استان آذربایجان غربی به رغم همه مشکلات و چالش ها در خط مقدم مبارزه با کرونا حرکت کرده و تاکنون هر آنچه در توان داشته خالصانه و خاضعانه و در مسیر اطلاع رسانی ، آگاه سازی و پیشگیری قدم برداشته اند.

خبرنگاران و اصحاب رسانه معمولا در همه شرایط خوب و بد در خط مقدم آگاه‌سازی ، اطلاع رسانی و تنویر افکار عمومی بوده و به رغم همه تهدیدها ، توهین ها، بی توجهی ها و مظلومیت ها همیشه سعی کرده اند به عنوان رکن چهارم دموکراسی به رسالت اصلی خود عمل نمایند.

از اوایل اسفندماه سال گذشته که بحران کرونا در کل دنیا و کشور ما همه گیر شد و دنیا را به یک جنگ ناخواسته کشید ؛ خبرنگاران، روزنامه نگاران و اصحاب رسانه استان آذربایجان غربی بخصوص کسانی که بصورت مستقل و خودگردان فعالیت می کنند بدون چشم داشت و انتظار از همان روز اول پیشگام این بحران حرکت کرده و هر آنچه در توان داشتند برای آگاه‌سازی افکار عمومی ، بازنشر هشدارها و دغدغه ها گام بر داشته و بطور شبانه روزی در خط مقدم این جنگ و بحران کرونا بوده اند، بدون آنکه تاکنون کسی، ارگان و یا سازمانی از آنها حمایت کرده باشد.

فعالان حوزه رسانه ، خبری و خبرنگاران در شمال غربی ترین استان ایران ” آذربایجان غربی ” که از شرایط اقتصادی و معیشتی بدتری نسبت به بسیاری از استان ها و مناطق کشور برخوردارند و بدلیل نبود منابع درآمدی پایدار و واحدهای تولیدی آنچنانی ، ضعف ساختاری در اقتصاد استان، عدم امنیت شغلی ، مشکلات بیمه و غیره از همان ابتدای امر بصورت کاملا خودجوش در راستای اطلاع رسانی ، شفاف سازی ، آگاهی دهی و تشریح شرایط موجود فعالیت نموده و به رغم همه مشکلات از رسالت اصلی خود عقب نشینی نکرده و دم فرو بر نیاوردند.

آقای استاندار؛ همانطور که مستحضرید اوضاع جامعه مطبوعاتی ، رسانه ای و خبرنگاران آذربایجان‌غربی در این شرایط کرونا، حال و روزشان اصلا خوب نیست. هر چند اوضاع خبرنگاران از چند سال قبل روز بروز در حال بدتر شدن بوده، ولی از سال ۹۸ و چند ماهه اول امسال کرونا هم مزید بر علت بیکاری ، تعطیلی و نبود درآمد برای جامعه خبری شده و این روزها به روح جدیدی برای نفس کشیدن نیاز دارند و برای نجات جان آنها باید خون تازه ای در رگ های مطبوعات، رسانه ها و خبرنگاران تزریق کرد.

آقای شهریاری ؛ پیشنهاد می شود برای حفظ بقای جامعه خبری و تداوم این مسیر و کاهش مشکلات پیش رو در حوزه فرهنگسازی و اطلاع رسانی و جلوگیری از بیکاری صدها نفر فعال در این حوزه حمایت از افسران جنگ نرم و سربازان بی ادعای خط مقدم مدیریت افکار عمومی در دستور کار مدیران قرار گیرد.

همچنین اگر می خواهیم نفس های بی رمق آنها تداوم یارای مبارزه با این ویروس منحوس را داشته باشد ” به داد مطبوعات و خبرنگاران آذربایجان‌غربی” برسید و حمایت و پشتیبانی سرلوحه فعالیت مدیران قرار گیرد ؛ لطفا دستور بدهید بخشی از بودجه ستاد مبارزه با کرونای استان برای حمایت از این اقشار اختصاص یابد، همچنین بدهی های بحق راکد مطبوعات و رسانه ها در دستگاه‌های اجرایی هر چه سریعتر پرداخت گردد.

بسته های حمایتی و تسهیلاتی برای مطبوعات و خبرنگاران تبیین و تهیه شود، حمایت از خبرنگاران و مطبوعات و تبیین بودجه فرهنگی و پیوست رسانه ای در ردیف بودجه سال جاری تعریف و مصوب شود بدهی های مالیاتی و تامین اجتماعی دفاتر با بالاترین تخفیفات و بخشودگی ها اجرایی گردد تا با کمک و همراهی همگانی به سلامت از این بحران و جنگ ناخواسته عبور کرده و کارنامه ای درخشان از خود به یادگار گذاشت.

به امید تحقق درخواست ها…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست