اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : به مناسبت روز معلم آیین تجلیل از مدرسان این دانشگاه با حضور جمعی از مسئولین، دانشگاهیان و مدرسان، روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان در آمفی تاتر خانه جوان ارومیه برگزار شد.

رسولی صدقیانی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و تبریک روز معلم گفت: آموزش والاترین و مقدس ترین آرمان بشریت و کلید توسعه و رشد جوامع بشری است و معلمان معماران امر آموزش و تعلیم نقش پررنگی در تحقق این آرمان متعالی بشر داشته اند.

وی با بیان اینکه ما در این دانشگاه به دنبال تبدیل علم به عمل و علم به ثروت هستیم از کلیه مدرسان این دانشگاه خواست تا همه تلاش خود را در راستای انتقال تجارب و مهارت به دانشجویان بکار گیرند.

رسولی صدقیانی افزود: خوشبختانه در سایه تلاش و کوشش معلمان و اساتید دانشگاهی رتبه علمی ایران از پیشرفت چشمگیری برخوردار بوده بطوریکه در تولیدات علمی در منطقه و بین کشورهای اسلامی رتبه اول، درآسیا رتبه چهارم و در دنیا رتبه ۱۶و همچنین در حوزه کار آفرینی که مرتبط با رسالت دانشگاه علمی کاربردی است رتبه پنجم را داریم. اما در شاخصهای کیفی بایستی همواره به مقوله کیفی گرایی آموزش پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان با اشاره به اینکه استفاده از مدرسان مجرب و مهارتی یکی از راههای ارتقاء کیفی گرایی آموزش در دانشگاه هاست اعلام کرد: از تعداد ۱۶۵۰ مدرس این دانشگاه در سطح استان ۹۰۰ مدرس در مراکز آموزشی مشغول فعالیت هستند که این عدد در ترم جاری ۷۰۰ مدرس را شامل می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ در راستای ارتقاء کیفی آموزشهای مهارتی، ۲ برنامه مهم را در حوزه مدرسان دنبال کردیم که برنامه اول شامل فرآیند ساماندهی مدرسان توسط ارزیابی علمی ۱۸ کارگروه تخصصی بود که در نتیجه ۷۶۰ مدرس واجد الشرایط به این سامانه وارد شده اند که در حال حاضر ۶۰۰ مدرس این فرآیند را طی کرده و در آینده نزدیک این ساماندهی به اتمام خواهد رسید. و برنامه دوم، فراخوان جذب مدرس در شهریور ماه سال ۹۷ را شامل میشد که از تعداد ۳۱۶ نفر متقاضی ۸۳ نفر موفق به اخذ تایید اولیه شدند و نهایتا پس از مصاحبه های علمی ۳۲ نفر موفق به اخذ تایید نهایی کارگروه های علمی تخصصی شدند.

حجت الاسلام دکتر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به جایگاه و منزلت والای معلمان و همه کسانی که در راه تعلیم و تربیت انسانها فعالیت میکنند گفت: معلم جوهر جامعه است و معلم اول همه عالم هستی خداوند متعال است که دارای بهترین مکتب و آموزه هاست و انبیاء و اوصیا منتخبان او برای تربیت و آموزش بشر بوده اند. لذا وجود و ماهیت دین بیشترین و تاثیرگذارترین عامل تعلیم و تعلیم نسل انسان بوده است.

وی در ادامه افزود: در غایت و ماهیت علم نیز که توسط معلمان انتقال و نشر پیدا میکند، همواره گراییدن به خدا وجود دارد و نهایتا علم راه رسیدن به خداست و مقصدی غیر از خدا برای آن نیست.

در ادامه این مراسم  حجت السلامدکتر اسم حسینی رئیس دفاتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان و دکتر شعبانلویی نماینده مدرسان دانشگاه علمی کاربردی استان نیز پیرامون روز معلم به ایراد سخنرانی پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ؛ در انتهای این مراسم از ۱۷ مدرس نمونه مراکز آموزش علمی کاربردی استان و همچنین از پنج رئیس مرکز نمونه علمی کاربردی انتظامی، ایران پاش، میاندوآب، بوکان و مهاباد ۱ با اهداء لوح و هدیه تجلیل شد.

عکس

عکس

عکس

عکس

عکس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست