اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) ۳۳۵ قبضه سلاح و بیش از ۵ هزار عدد انواع مهمات جنگی در مرزهای شمال غرب کشور کشف و ضبط شده است.

ناصر عتباتی با اشاره به کشف ۳۳۵ قبضه سلاح و بیش از ۵ هزار عدد انواع مهمات جنگی در مرزهای شمال غرب کشور، اظهار کرد: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات در خصوص مقابله و مبارزه جدی با پدیده قاچاق سلاح و مهمات و ورود آنها به داخل مرزهای کشور این مقدار از مهمات و سلاح‌های جنگی در بازه زمانی دی ماه کشف شده است.

وی افزود: این کشفیات شامل سلاح‌های جنگی و شکاری اعم از خودکار و نیمه خودکار و کلت، نارنجک، آرپی جی و انواع مین‌ها و مواد منفجره و تی ان تی است و میزان آن در مقایسه با سال‌های گذشته بی نظیر است.

عتباتی اظهار کرد: علاوه بر این موارد در فاصله زمانی ۷۵ روزه اغتشاشات کشفیات قابل توجهی شامل یک هزار و ۲۶۱ قبضه انواع سلاح‌های جنگی اعم از سلاح‌های شکاری، شورشی، کلت کمری و سلاح‌های خودکار و نیمه خودکار در مناطق مرزی و در عملیات‌های مختلف مجموعه‌های امنیتی و اطلاعاتی کشف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی تصریح کرد: علاوه بر این کشفیات ۶۰ کیلوگرم مواد منفجره از نوع سی ۴ و تی ان تی با کاربرد ساخت بمب و با هدف ایجاد ناامنی نیز با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشف شده است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: باند سازمان یافته خرید و فروش آرد یارانه‌ای به صورت غیرمجاز، در مهاباد متلاشی و در همین راستا پنج نفر نیز دستگیر شد.

ناصر عتباتی اظهار کرد: برابر گزارش اداره اطلاعات مهاباد مبنی بر رصد اطلاعاتی برخی از دلالان و پیمانکاران توزیع آرد یارانه‌ای در سطح این شهرستان، مشخص شد که تعدادی از آنان به صورت سازمان یافته و گسترده مرتکب اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی از طریق خرید و فروش آرد یارانه‌ای بصورت غیر مجاز شده‌اند.

وی ادامه داد: این اشخاص از طریق ارتباط با نانوایان سطح شهرستان اقدام به خرید و جمع آوری آرد یارانه‌ای از آنان کرده و به صورت آزاد به فروش می‌رساندند که این امر موجب بروز مشکلات جدی در حوزه آرد و نان شهرستان مهاباد و بروز نارضایتی عمومی شده بود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: نظر به اهمیت و حساسیت امر، موضوع بلافاصله در دستور کار دستگاه قضائی مهاباد قرار گرفته و بازپرس مربوطه بقید فوریت دستورهای لازم را صادر که پنج نفر در این خصوص شناسایی و بازداشت و پس از تفهیم اتهام به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی سایر مرتبطین با قرار قانونی روانه زندان شدند.

انهدام باند جعل و تبانی در بوکان

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همچنین از انهدام باند جعل و تبانی برای اخاذی و دریافت مال مردم در شهرستان بوکان خبر داد.

ناصر عتباتی در این زمینه گفت: طی عملیاتی با همکاری دستگاه قضائی، حفاظت و اطلاعات دادگستری و اداره اطلاعات استان تعدادی از افراد که با تبانی و همکاری و تشکیل باند و با انجام جرایمی مانند جعل و پرداخت رشوه در صدد بردن اموال مردم بودند دستگیر و با قرار قانونی بازپرس رسیدگی کننده بازداشت شدند.

عتباتی افزود: متأسفانه در بین مرتکبین این جرایم ۷ نفر از وکلای دادگستری هم مشارکت داشتند.

۱۶ زن زندانی در ارومیه آزاد شدند

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: حکم آزادی ۱۶ نفر از زندانیان زن در ارومیه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن امضا و این افراد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

ناصر عتباتی روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مقام زن در زندان ارومیه اظهار کرد: زنان به عنوان رکن اساسی و تأثیرگذار در جامعه، نقش مهمی در تربیت نسل‌ها ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه مقدس مقام زن در فرهنگ ایرانی اسلامی و اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی کامل برای زنان کشورهای اسلامی است، افزود: باید مسیر تبعیت از راه و روش اهل بیت (ع) هموار شود.

عتباتی به برنامه‌های حمایتی سازمان زندان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم با حمایت همه جانبه از زندانیان و خانواده‌های آنان بستری برای ترببیت اجتماعی فراهم و از تکرار بزه و جرم جلوگیری کنیم.

وی در رابطه با تلاش دستگاه قضائی در اشتغال زندانیان، گفت: در همین راستا بیش از ۲ هزار زندانی مرد و ۲۲ زندانی زن در خارج از زندان این استان در بخش خصوصی مشغول بکار شده‌اند.

در این مراسم از خواهر شهید گرانسنگ داورپناه تجلیل و از نمایشگاه دست ساخت‌های زنان زندانی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست