اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی از اختصاص۴۶ میلیارد ریال عوارض مالیاتی به شهرداریها، دهیاریهای واقع در مناطق آزاد تجاری استان خبر داد.

 یعقوب مزرعه لی عصر سه شنبه در جمع فعالان واحد های تولیدی ماکو از رشد ۴۴ درصدی عوارض مالیات بر ارزش افزوده پرداختی به شهرداری و دهیاری های واقع در مناطق آزاد تجاری استان در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

وی ادامه داد: در هشت ماهه سال جاری ۴۶ میلیارد ریال  از محل ۳ درصد عوارض مالیات بر ارزش افزوده در اختیار شهرداری و دهیاری های مناطق آزاد تجاری ماکو ، شوط و پلدشت قرار گرفته است  که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۳۲ میلیارد ریال بوده است .

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: تولید کنندگان در این منطقه بر اساس مجوزی که برای فعالیت در داخل مناطق آزاد اخذ می کنند، به شرط عمل به تکالیف قانونی از پرداخت مالیات معاف هستند.

 مزرعه لی اضافه کرد: فعالان واحد های تولیدی دارای مجوز فعالیت در داخل منطقه آزاد ماکو برای اینکه از معافیت ۲۰ ساله مالیاتی ویژه این مناطق بهره مند شوند باید ضمن ارائه اظهارنامه، نسبت به نگهداری و ارائه اسناد و مدارک لازم نیز اقدام کنند.

 مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی در ادامه وجود شرکت های صوری در مناطق آزاد تجاری را یکی از مشکلات این مناطق عنوان کرد و با اشاره به جرایمی مثل پولشویی و فرار مالیاتی که توسط این شرکت ها انجام می شود بر تشدید نظارت ها جهت جلوگیری از فعالیت این شرکت ها در مناطق آزاد تاکید کرد.

مزرعه لی از شناسایی بالغ بر ۲۸ هزار و ۵۰۰  مؤدی جدید در ۴.۵ سال گذشته در استان هم خبر داد و افزود : اخذ مالیات از این منابع جدید تا حدودی کمبود وصولی ناشی از معافیت هایی چون معافیت منطقه آزاد موجود در استان را جبران می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست