اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان ‌‌‌غربی گفت: نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت، نشان از جایگاه این اصل در استان بوده که این نام‌گذاری به‌حمدالله مایه‌ی وحدت بین اقوام و ادیان مختلف در بین مردم استان است.

علیرضا نوروزی در خصوص نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه، به اسم تالار وحدت اظهار داشت: با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور بوده، امر وحدت بین ادیان و اقوام در این استان از اهمیت دو چندان برخوردار است.

وی افزود: مهمترین سفارش اسلام در این رابطه حفظ وحدت بین ادیان و اقوام مختلف بوده که این اهم در بین مردم یک امر بسیار حیاتی و کلیدی است.

نوروزی تصریح کرد: نام‌گذاری تالار مرکزی ارومیه،  به اسم تالار وحدت، نشان از جایگاه این اصل در استان بوده وامید است نام‌گذاری به‌حمدالله مایه‌ی وحدت بین اقوام و ادیان مختلف در بین مردم استان باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماهیت فعالیت این تالار خاطرنشان کرد: این تالار آمادگی خدمت‌رسانی به تمامی حوزه‌های فرهنگی و هنری، از جمله تئاتر، موسیقی، گالری‌ها و نمایش‌های مختلف، سمینار‌های مختلف  دارد.

اختتامیه مراسم سومین دوره هفته قرآن وعترت

نوروزی گفت: در مراسم مراسم اختتامیه سومین دوره هفته قرآن وعترت ۶۵ نفر از فعالان برگزیده در بخش های فرهنگی، هنری، سینمایی و ‌قرآنی تجلیل  شد.

علیرضا نورزی در آیین اختتامیه سومین دوره هفته قرآن و عترت در آذربایجان‌غربی، که عصر دیروز (۳ خرداد) در تالار مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: در این مراسم  از  ۶۵ نفر از فعالان برگزیده در بخش‌های فرهنگی، هنری، سینمایی و قرآنی تجلیل شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی افزود: در سه ماهه چهارم سال ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ تعداد ۱۳۲ عنوان برنامه توسط گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری و جمع آوری آثار به تعداد ۲۱۵ اثر از شاعران داخلی و خارجی و لحاظ نمودن بخش ویژه با موضوع نماز و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه در شهرستان چایپاره در دهه کرامت، برگزاری جشنواره سراسری نماز و نیایش، مدافعان حرم و سلامت کشور در بخش های ادبی، هنری، پژوهشی و فضای مجازی و جمع آوری آثار از ۲۲ استان کشور به تعداد ۱۲۶ اثر و برنامه ریزی برای برگزاری اختتامیه به مناسبت سوم خرداد سال جاری از جمله این برنامه ها بوده است.

نوروزی اجرای سومین دوره هفته قرآن و عترت و برگزاری ۶۵ عنوان برنامه در ۱۶ محور با موضوعات قرآن و عترت و برون سپاری برنامه های مذکور به موسسات، انجمن‌ها، حوزه علمیه خواهران، ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و فرهنگسراهای قرآن و عترت و برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اختتامیه در ۲۵ اردیبهشت سال ۱۴۰۱، برپایی نشست های هم اندیشی با مدیران موسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان ارومیه دارای مجوز از ارشاد و تبلیغات، اطلاع رسانی و اخذ طرح های قرآنی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی به موسسات فرهنگی قرآن و عترت و جمع آوری تعداد ۲۳ طرح قرآنی و بررسی آنها در کمیته استانی و تصویب تعداد ۱۵ طرح با نظارت گروه قرآن و عترت از جمله برنامه های دیگر گروه قرآن و عترت استان اداره کل فرهنگ و ارشاد استان آذربایجان غربی است.
وی ادامه داد: همچنین اختتام برنامه های اداره کل در سال ۱۴۰۰ با موضوع قرآن بوده و در این راستا شروع سال جدید نیز با برنامه های قرآنی صورت گرفته بطوریکه ۵۵ برنامه در سطح استان با عناوین مسابقه پیامکی، ترتیل خوانی و آشنایی با معارف قرآن کریم، مراسم جمع خوانی قرآن کریم، مستند (در یک نگاه) شبکه معارف و قرآن سیما از ۶ شهرستان و یک روستا، محافل انس با قرآن، نمایشگاه های هنری قرآنی، کتابت آیات قرآن، مسابقه عکاسی، شب شعر، دف نوازی، مسابقه حفظ و مفاهیم قرآن کریم و مسابقات فرهنگی برگزار شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به اینکه از سال ۹۶ عضویت جدید برای بیمه فعالان قرآن به دلیل عدم اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام نگرفته و با پیگیری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها از اول اسفند ۱۴۰۰ براساس دستورالعمل و شیوه نامه جدید از طریق سامانه حمد اقدام به پالایش و ثبت نام عضویت جدید تا ۲۵ اسفند به تعداد ۳۸۲ نفر نموده و در صورت بررسی و تایید نهایی از مزایای صندوق اعتباری هنر در زمینه های بیمه تامین اجتماعی، بیمه تکمیلی درمان، وام تسهیلات، کمک مستمری، طرح تکریم، ایثارگری و جانبازی، کمک هزینه معیشتی بهره مند خواهند شد، از جمله دیگر اقدامات اداره کل در حوزه قرآن و عترت است.

یادآور می‌شود کلنگ تالار مرکزی ارومیه با ۱۸هزار و دویست متر زیربنا و گنجایش ۱۲۰۰ نفر در سه طبقه در سال ۸۶ به زمین زده شده بود و مقرر بود سه ساله به اتمام برسد که با گذشت ۱۵ سال و هزینه کرد اعتبارات میلیاردی هنوز به بهره برداری نرسیده بود تا اینکه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور محمد اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با سفر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به آذربایجان‌غربی بود، به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست