اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استانداری آذربایجان غربی، اظهار داشت: بر اساس قانون شهرداری های استان بویژه شهرداریهای شهرهای بزرگ می توانند، اموال مازاد خود را به فروش رسانده و برخی از مشکلات مالی خود را حل کنند.

محمدمهدی شهریاری امروز یکشنبه در همایش شهرداران استان با اشاره به مشکلات مالی شهرداری های استان، اظهار داشت: نقش شهرداریها در زندگی روزمره مردم و ارتباط تنگاتنگ با آنها حائز اهمیت است.

استاندار آذربایجان غربی بر ایجاد درآمدهای پایدار توسط شهرداری ها تاکید کرد و گفت: شهرداریهای استان باید در کنار جذب کمک های دولتی به دنبال درآمدهای پایدار باشند تا در مواقعی که دچار بحران های مالی می شوند بتواند مشکلات مالی خود را از طریق این درآمدها رفع کنند.

 او ادامه داد: بر اساس قانون شهرداری های استان بویژه شهرداریهای شهرهای بزرگ می توانند، اموال مازاد خود را به فروش رسانده و برخی از مشکلات مالی خود را حل کنند.

شهریاری همچنین بر ضرورت مشارکت شهرداری های با فعالان بخش خصوصی نیز تاکید کرد و گفت: شهرداریها می توانند برای اجرای بسیاری از پروژه ها بویژه جمع آوری و دفن پسماند با بخش خصوصی مشارکت کنند.

در این جلسه رییس سازمان برنامه و بودجه استان نیز با اشاره کمک های دولت به شهردای های استان، گفت: در سال گذشته از ۱۳۳میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده به شهرداریهای استان ۴۱ میلیارد تومان تخصیص یافت.

حضرتی پر ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال نیز ۷۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه های عمرانی برای شهرداریها در نظر گرفته شده که تا کنون ۱۷ میلیارد آن تخصیص و بر اساس میزان برخورداری در بین شهرداری های استان توزیع شده است.

عابدی مدیر کل دفتر امور شهری و شهردار های استان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش شهرداران استان در اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مقابله با شیوع بیماری کرونا، گفت: علیرغم اینکه شیوع بیماری کرونا درآمدهای شهرداری های استان را تحت تاثر قرار داد ولی شهرداران استان توانستند بصورت خلاقانه و هوشمند برنامه های و دستورالعمل های بهداشتی را در شهرها مدیریت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست