اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار اربیل عراق با تاکید بر گسترش روابط گسترده با کشورهای همسایه، گفت: سیاست اقلیم کردستان حفظ ارتباطی دوستانه با تمام استان ها و شهرهای مرزی و همسایه این اقلیم بوده و برای توسعه آن تلاش می کند.

امید عبدالرحمان حسن روز سه شنبه در سفر به مهاباد در دیدار با فرماندار ویژه این شهرستان، اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق با نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش های اقتصادی، فرهنگی و تجاری ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی دارد و تلاش ما این است که این روند بیش از پیش توسعه یابد.

او که به همراه یک هیات از استانداری اربیل به آذربایجان غربی سفر کرده است، افزود: در راستای این سفر یک تفاهم نامه در ۱۴ بند بین اقلیم و این استان با هدف ارتقای توسعه مبادلات مرزی منعقد شد.

استاندار اربیل عراق اضافه کرد: مرز “تمرچین” و “حاج عمران” پتانسیل خوبی برای افزایش مبادلات و توسعه بازرگانی بین استان اربیل و آذربایجان غربی دارد که طی این سفر اهداف مشترک برای حل مشکلات تردد از طریق این مرز مورد بررسی قرار گرفته و برروند توسعه مبادلات تجاری و بازرگانی تاکید شد.

او ضمن ابراز خرسندی از سفر به مهاباد اضافه کرد: سیاست اقلیم کردستان حفظ ارتباطی دوستانه با تمام استان ها و شهرهای مرزی و همسایه این اقلیم بوده و برای توسعه آن تلاش می کند.

امید عبدالرحمان حسن ، در سفر خود به آذربایجان غربی در نشست بررسی راهکارهای توسعه روابط آذربایجان غربی و استان اربیل عراق که با حضور مسوولان عالیرتبه و مرزی ۲ طرف در ارومیه برگزار شد نیز حضور پیدا کرد و با استاندار آذربایجان غربی نیز دیدار و گقت و گو کرد

به گزارش ایرنا ؛ آذربایجان غربی از استان های هم مرز با شمال عراق است و صادرات قابل توجهی به این منطقه که اربیل نیز از جمله استان های این منطقه است، دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست