اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: مناطق زلزله خیز شهرستان خوی در سه تا پنج سال آینده به طور کامل مقاوم‌ سازی می‌شود.

محمد حسن نامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اسکان اضطراری ورزشگاه شهید سلیمانی شهر فیرورق و در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مدیریت استان آذربایجان‌غربی در ارائه تسهیلات برای نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده بی نظیر عمل‌ کرده و الگویی در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه میزان ارائه تسهیلات به بازسازی مناطق زلزله زده خوی‌افزایش می‌یابد، اضافه کرد: تسهیلات ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی برای بازسازی مناطق حادثه دیده در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: کمک‌های بلاعوض دولت برای بازسازی مناطق زلزله زده نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طبق ارزیابی‌های اولیه در زلزله ۵.۴ ریشتری دیروز خوی ۵۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده است، گفت: تمامی این واحدها در اسرع وقت بازسازی یا نوسازی خواهد شد.

نامی همچنین از حضور موکبان اربعین حسینی در منطقه زلزله زده خوی خبرداد و اظهار کرد: موکبان اربعین حسینی روزانه تا ۷ هزار پرس غذای گرم‌ در این مناطق توزیع خواهند کرد.

وی به توزیع بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ چادر در مناطق زلزله زده اشاره کرد و یادآور شد: وسایل گرمایشی لازم نیز در بین زلزله زدگان توزیع شده است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با قدردانی از استاندار آذربایجان‌غربی در ارائه خدمات به مناطق زلزله زده، تاکید کرد: وزیر کشور شخصا پیگیر خدمات رسانی به مردم زلزله زده خوی است.

دستگاه‌های خدمات رسان ۲۴ ساعته در مناطق زلزله زده خوی حضور دارند

استاندار آذربایجان‌غربی نیز گفت: با پیگیدی های انجام شده، نهادهای حاکمیتی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد برکت و شستا برای ارائه خدمات و کمک به بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی‌ اعلام آمادگی کردند.

محمدصادق معتمدیان اظهار کرد: نهادهای حاکمیتی در بازسازی مناطق زلزله زده مهرماه خوی‌ نیز پای کار بودند و سیمان، میلگرد و بلوک قابل توجهی برای بازسازی واحدهای آسیب دیده اهدا کردند.

وی‌ با بیان اینکه دستگاه‌های خدمات رسان ۲۴ ساعته در مناطق زلزله زده خوی حضور دارند، افزود: تیم‌های ارزیابی دستگاه‌ها نیز برای برآورد میزان خسارت و تسهیل در ارائه خدمات به صورت میدانی در مناطق زلزله زده حضور دارند.

معتمدیان ادامه داد: هیچ قطعی در برق، گاز و آب شهرستان خوی بر اثر زلزله وجود ندارد و خدمات پایدار از سوی شرکت‌های خدمات رسان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حضور تیم‌های ارزیاب در منطقه، گفت: تا پایان روز شنبه هفته آتی باید ارزیابی‌های انجام شده، نهایی شود.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: از تجربه موفق به دست آمده از بازسازی مناطق حادثه دیده این شهرستان در زلزله مهر امسال نیز استفاده می‌کنیم.

اسکان اضطراری ۱۱ هزار زلزله‌زده در خوی / ۲۲۰۰ چادر امدادی میان زلزله‌زدگان توزیع شد

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به تمهیدات این جمعیت در پی وقوع زمین‌لرزه ۵.۴ ریشتری در خوی و خسارت به واحدهای مسکونی در مناطق حادثه‌دیده گفت: از روز گذشته تاکنون ۲۲۰۰ چادر امدادی توزیع و ۱۱ هزار نفر امدادرسانی و اسکان اضطراری داده شدند.

دکتر پیرحسین کولیوند در تشریح اقدامات انجام شده در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی گفت: تا ساعت ۱۸ امروز، ۱۱ هزار و ۷۰ چادر امدادی میان زلزله‌زدگان توزیع و خدمات امدادی لازم به حادثه‌دیدگان ارائه شد.

وی افزود: علاوه بر برپایی ۲ اردوگاه اسکان اضطراری با ظرفیت ۱۰۰ چادر امدادی، ۲۲۰۰ چادر امدادی نیز میان آسیب‌دیدگان از زلزله خوی توزیع شده است.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر تا این ساعت ۲۱۰۰ بسته غذایی نیز در منطقه توزیع شده و علاوه بر توزیع اقلام امدادی مورد نیاز، با کمک خیرین غذای گرم هم در منطقه پخت و پخش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست