اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی با اشاره به تدابیر اندیشیده شده برای جلوگیری از بروز صف جلوی نانوایی‌ها گفت: از امروز ۵۰ نانوایی در سطح شهر ارومیه به صورت دو شیفت فعال و نام مورد نیاز مردم را تامین می‌کنند.

امید زینالی افزود: آرد مورد نیاز برای افزایش ساعات کار این ۵۰ نانوایی تامین و به سهولت در اختیار آنها قرار گرفته تا با افزایش پخت، نان مورد نیاز مردم را تامین کنند.

او با بیان اینکه در حوزه گندم ارد و نان استان هیچ کاهشی در سهمیه نداشتیم و بالطبع، افزایشی هم در قیمت ایجاد نشده به ایرنا گفت: صف‌های ایجاد شده مقابل نانوایی‌ها به خاطر جو روانی موجود در جامعه است.

زینالی اضافه کرد: طبق برنامه زمان بندی دولت، تا آخر سال هیچ افزایشی در حوزه آرد و نان نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که با همان قیمت سابق، نان به آنها عرضه خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی گفت: در حوزه تامین گندم و آرد استان تاکنون مشکلی نداشته و بعد از این هم نخواهیم داشت زیرا در حال حاضر برنامه حمل گندم به استان و سیلوها منظم و بدون وقفه ادامه دارد.

زینالی با اشاره به اینکه عمده تجمع ایجاد شده جلو نانوایی‌ها مربوط به نان لواش بوده و بیشتر بخاطر جو روانی ایجاد شده، است، ادامه داد: مردم در تامین نان سنگک، بربری و روغنی طبق روال عادی به نانوایی‌ها مراجعه و نان مورد نیاز را تهیه می‌کنند.

او گفت: البته مطمئن هستیم که در خصوص نان لواش هم، مشکل تا چند روز آینده و فروکش کردن فضای ایجاد شده، رفع خواهد شد. همکاران ما، هر روز در سطح شهرها حضور داشته و نسبت به بازرسی از این واحدها اقدام می‌کنند و اگر تخلفی صورت بگیرد، با تشکیل پرونده به تعزیرات ارسال می‌شود.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان غربی افزود: در این بازرسی‌ها، واحدهایی با تخلف مکرر، با کاهش و قطع سهمیه مواجه می‌شوند.

زینالی در مورد سرانه مصرف نان هم گفت: سرانه مصرف ماهیانه نان در استان ۷.۵ کیلوگرم است که این مقدار در کشور ۶ کیلوگرم است البته هیچ مشکلی در زمینه تامین این سرانه وجود ندارد.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر با افزایش قیمت کالاهای اساسی صف های طولانی مقابل نانوایی های سطح شهر ارومیه شکل گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست