اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : اداره کنسولی دانشجویان خارجی آذربایجان‌غربی و سامانه پذیرش دانشجویان خارجی دانشگاه ارومیه امروز، سه شنبه افتتاح شد و فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رئیس اداره کنسولی دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عصر سه شنبه در آئین افتتاح این اداره اظهار کرد: تقویت و توسعه دیپلماسی علمی یکی از مهمترین سیاست‌های نظام آموزش عالی کشور است و بر همین اساس توانسته ایم در یکسال گذشته تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های کشور را از ۵۷ هزار نفر به ۱۰۷ هزار نفر افزایش دهیم.

فرید رحیمی گفت: در حال حاضر برخی زیرساخت‌ها برای جذب دانشجوی خارجی فراهم نیست و در تلاش هستیم با تکمیل این فرآیند و تأمین زیرساخت‌ها از جمله ارتباط سامانه‌ای با دستگاه‌های مختلف سرعت را افزایش و موانع احتمالی را کاهش دهیم.

احمد علی جانپور رئیس دانشگاه ارومیه هم در این آئین تبادل دانشجو را یکی از مهمترین مصادیق دیپلماسی علمی دانست و گفت آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور و و داشتن مراکز دانشگاهی قابل توجه می‌تواند یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان خارجی باشد و در همین راستا می‌بایست زیرساخت‌های لازم تقویت شود.

بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه ارومیه مشغول تحصیل هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست