اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور استاندار آذربایجان‌غربی و جمعی از مسؤولان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه افتتاح شد.

استاندار آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: وضعیت گردشگری در این استان طی سال جاری رشد قابل توجهی داشت به طوری که امسال سه میلیون گردشگر به این استان وارد شدند.

محمدمهدی شهریاری افزود: آذربایجان‌غربی ظرفیت‌های بی‌نظیری را در تمام زمینه‌های گردشگری، طبیعت، ورزشی و مذهبی دارد و این امر زمینه جذب گردشگر را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: وجود دریاچه ارومیه نیز فرصت مناسبی برای جذب گردشگر است و باید زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم شود.

وی اضافه کرد: دریاچه ارومیه امسال بر اثر بارندگی‌های مناسب از وضعیت خوبی برخوردار شده است و گردشگران زیادی برای دیدن دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی سفر کردند.

وی اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی، زمینه استفاده بهینه از این ظرفیت خدادادی را فراهم کرد و در این راستا ایجاد امکانات و تأسیسات رفاهی در سواحل و اطراف دریاچه ارومیه می‌تواند گردشگران زیادی را به استان و ارومیه سوق دهد.

استاندار آذربایجان‌غربی ضمن اشاره به اینکه با توسعه صنعت گردشگری زمینه اشتغال بسیاری از جوانان منطقه فراهم می‌شود، بیان کرد: استفاده از توان بخش خصوصی برای رونق گردشگری و ایجاد اشتغال ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه از طرح‌های گردشگری در آذربایجان‌غربی حمایت می‌شود، اظهار داشت: جایگاه گردشگری و اشتغال وابسته به این بخش باید ارتقا یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی در ابتدای مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: ۱۸ استان در این نمایشگاه حضور دارند و این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۲ برابری را نشان می‌دهد.

جلیل جباری ادامه داد: نمایندگان ۲۰ اقامتگاه بوم‌گردی و ۱۳ گروه عشایری از استان‌های مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند تا ظرفیت‌های گردشگری منطقه خود را به مردم معرفی کنند.

وی بیان کرد: صاحبان صنایع مربوط به گردشگری اعم از هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف کشور نیز با برپایی غرفه‌های مختلف سعی در معرفی ظرفیت‌های خود دارند.

وی اضافه کرد: هفت گروه آیینی از نقاط مختلف کشور در محل برگزاری نمایشگاه ملی گردشگری برنامه‌های ویژه اجرا می‌کنند.

وی اظهار داشت: ۱۰۰ غرفه گردشگری و صنایع دستی نیز در ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از تمامی استان‌های کشور در این نمایشگاه برپا شده است.

وی تاکید کرد: در مجموع ۲۵۰ هنرمند در بخش‌های صنایع دستی و گردشگری در این جشنواره شرکت دارند.

رونمایی از مستند گردشگری روستایی و افتتاح دومین نمایشگاه و جشنواره ملی گردشگری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان‌غربی از ۲۶ تا ۲۹ مرداد ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه واقع در پارک جنگلی این شهر پذیرای بازدیدکنندگان است.

 

 

یک پاسخ

  1. *سلام*
    وقت بخیر جناب آقای عبدالسلام معروفی
    ای کاش مسئولین استانی یه نیم نگاهی هم به مناطق گردشگری انزل شمالی می پرداختند
    جاده منتهی به روستای تاریخی قره باغ با توجه به اینکه کنار ساحل دریا قرار گرفته و مناطق گردشگری فراوانی چون کاظم خان داشی و کلیسا سورپ پطروس قره باغ و معدن میکا روستای قره باغ به عنوان تنها معدن فعال در سطح کشور بشمار می رود ولی به علت عدم معرفی و تقویت زیر ساخت های گردشگری آسیب های فروانی دیده
    ای کاش مسئولین ما از نزدیک این مشکلات رو بررسی کنند
    http://yourdomgarebag.mihanblog.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست