اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین امروز ۶ آبان ماه با حضور خیرالدین، معاون فناوری و نوآوری وزات علوم تحقیقات و فناوری ساختمان مراکز رشد، نوآوری و کارآفرینی دانشگاه ارومیه در بنایی با قدمتی بیش از ۱۵۰ سال، بعد از مرمت و مقام سازی در راستای تکمیل زیست بوم نوآوری و ایفای نقش راهبری این اکوسیستم در محل پردیس شهر دانشگاه ارومیه افتتاح شد.

خیرالدین در این آیین ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز، گفت: دانشگاه ها باید به سمت ایجاد پردیس های علم و فناوری پیش بروند. در دانشگاه ارومیه نیز ظرفیت خوبی در جهت ایجاد این پردیس در محل سایت داخل شهر این دانشگاه وجود دارد و با افتتاح این مرکز در این مکان مقدمات تاسیس آن ایجاد شد. 

وی افزود: ما در وزارت علوم نیز از ایجاد پردیس های علم و فناوری در دانشگاه ها در راستای ایجاد اشتغال پایدار حمایت می کنیم. 

علیجانپور، رئیس دانشگاه ارومیه نیز در حاشیه این آیین گفت: از سال ۱۳۹۸ پروژه مقام سازی و مرمت این ساختمان با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع با رعایت اصول مهندسی ساختمان آغاز و از پاییز سال گذشته با رفع برخی موانع و تامین اعتبار این عملیات تسریع گردید و هم اکنون بعد از افتتاح، آماده استفاده فناوران و کارآفرینان تحت عنوان مراکز رشد، نوآوری و کارآفرینی قرار می گیرد. 

رئیس دانشگاه ارومیه بیان نمود: ساختمان مرکز نوآوری شامل فضاهای ستادی و فضای اشتراکی کسب و کار برای فعالیت سه مجموعه نوآوری با مشارکت شتاب دهنده‌ها، خانه خلاق با مشارکت مجری بخش خصوصی و استودیوی استارت‌آپ (statrup studio) و همچنین اتاق های مشاوره و کلاس، اتاق جلسات مشترک برای واحدهای فناور مستقر و مجموعه تولید محتوای مجازی است.

وی افزود: همچنین برخی فضاها بصورت چند منظوره در زمان های مختلف، ازجمله برگزاری سمینارها و رویدادهای کارآفرینی و نمایشگاه های عرضه فناوری استفاده خواهد شد. 

رئیس دانشگاه ارومیه در پایان گفت: تشکیل پردیس علم و فناوری از جمله برنامه های آتی دانشگاه ارومیه در راستای توسعه فناوری و ایجاد اشتغال دانش بنیان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست