اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: فرهنگ شهادت و ایثار یکی از دارایی‌های اصلی نظام است که هم اکنون در کمتر فرهنگ و ملتی به مانند نظام جمهوری اسلامی مشهود است.

جعفر ذوالفقاری عصر سه‌شنبه در دیدار با خانواده معظم شهید «ابراهیم میمندی خرم» در مهاباد افزود: احترام به خانواده شهیدان و پیگیری مطالبات آنها از وظایف اصلی مسوولان و کمترین حقی در برابر رشادت و از خود گذشتگی این عزیزان است.

 

معاون استاندار آذربایجان غربی: فرهنگ شهادت و ایثار از دارایی‌های اصلی نظام است

 

وی با بیان اینکه پاداش مقام شهید نزد پروردگار محفوظ است اضافه کرد: امروزه در جوامع مختلف خلا بزرگ فرهنگ شهادت و ایثارگری وجود دارد و این مهم در کشور ما به یک الگو برای تمام دنیا تبدیل شده است.

معاون مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی تاکید کرد: شهدا به خاطر نظام جمهوری اسلامی و سرپا ایستاندن انقلاب اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمدند و امروز وظیفه ما است که ادامه دهنده راه آنها باشیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه تمام توفیقات امروز کشور مرهون خون پاک شهیدان است و همه باید قدردان این عزیزان و خانواده‌های آنان باشند، گفت: شهدا زنده هستند و اگر مجاهدت شهدا نبود، عزت امروز جمهوری اسلامی محقق نمی‌شد.

معاون مدیریت و منابع استاندار آذربایجان غربی در بدو ورود به مهاباد با حضور در مزار شهدای این شهر به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

در این آیین معنوی که امام جمعه، فرماندار ، نماینده مردم و جمعی از مسوولان اجرایی این شهرستان نیز حضور داشتند، مسوولان شرکت کننده ضمن غبارروبی با اهدای گل و قرائت فاتحه با آرمان‌های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

افتتاح طرح بزرگ آبیاری تحت فشار

طرح بزرگ آبیاری تحت فشار ۵۸۵ هکتاری شهرستان مهاباد با حضور جعفر ذوالفقاری معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان غربی و جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس و جمعی از مسوولان محلی به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

 رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح آبیاری گفت: طرح شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد مهاباد در سطح ۵۸۵ هکتار شامل ۸۵ هکتار از اراضی زراعی و ۵۰۰ هکتار از اراضی باغی در روستای «قم قلعه» ایجاد شده است.

رحمان پیره بابی ادامه داد: با افتتاح این طرح سالانه ۴۰ درصد از مصرف آب بخش کشاورزی در این اراضی صرفه جویی خواهد شد.

وی افزود: بهره وری و افزایش محصول، تقسیم عادلانه آب، مکانیزه کردن سیستم آبیاری، اشتغال زایی و حذف برداشت آب از ۲۳۴ چاه غیرمجاز و کاهش دوره آبیاری از ۳۰ به چهار روز از مزیت‌های این طرح است.

پیره بابی اضافه کرد: قبل از این طرح سالانه ۷.۵ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شد که با اجرای این طرح این میزان به ۴.۱ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم گفت: بهبود وضعیت اقتصادی جامعه و فراهم کردن زمینه اشتغال تنها در سایه سند اقتصاد مقاومتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری امکان پذیر است.

امیر قادری بیان کرد: پتانسیل های بسیاری زیادی در راستای ارتقای وضعیت اقصادی و اشتغالزایی در منطقه بویژه در شهرستان مهاباد وجود دارد که تاکنون مغفول مانده است.

وی اضافه کرد: بارندگی بیش از ۴۰۰ میلی متر و خاک مناسب، وجود ۱۴ ماده معدنی و جلوگیری از خام فروشی و توجه به فرآوری صنایع پایین دستی پتروشیمی همگی از ظرفیت بالای شهرستان است که با سرمایه گذاری در این بخش ها می توان وضعیت اقتصادی و اشتغال موجود را بهبود بخشید.

فرماندار مهاباد با بیان اینکه طرح آبرسانی و مصرف بهینه از منابع آبی از پروژه های شاخص شهرستان است که به بهره برداری رسید، گفت: با افتتاح این پروژه بیش از سه میلیون مترمعکب آب در بخش کشاورزی صرفه جویی خواهد شد که در راستای حمایت دولت از تولید به بهره برداری رسیده است.

۲ پروژه راهداری در مهاباد کلنگ زنی و افتتاح شد

شبکه بزرگ آبیاری تحت فشار ۵۸۵ هکتاری مهاباد افتتاح شد

 

احداث ۴.۵ کیلومتر از پروژه بزرگراهی مسیر بین سه راهی دارلک تا سه راهی ترشکان از دیگر طرح‌هایی بود که در آیین ویژه‌ای کلنگ زنی شد.

رییس اداره راه و شهرسازی مهاباد در این مراسم گفت: احداث بزرگراهی محور مهاباد، ارومیه و میاندوآب در حد فاصله بین سه راهی دارلک تا سه راهی ترشکان با ۲ هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال به کلنگ زنی و به پیمان کار واگذار شده است.

ایرج قادری یادآور شد: همچنین ۲.۵ کیلومتر از مسیر بزرگراهی محور سه راهی ترشکان به گوگ تپه با ۲۵۰ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسیده و زیر بار ترافیک رفته است.

به مناسبت گرامیداشت هفته دولت امسال ۴۱ طرح عمرانی و اقتصادی با هزینه بیش از ۹ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و یا کلنگ زنی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست