اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مجهزترین تصفیه‌خانه آب شرب کشور با ۶۳۰ میلیارد ریال هزینه، عصر امروز سه‌شنبه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو ، استاندار آذربایجان غربی  در مهاباد به بهره‌برداری رسید.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در آیین افتتاح این طرح ، اظهار داشت: این تصفیه‌خانه با ظرفیت برداشت ۷۵۰ لیتر آب در ثانیه قادر است تا افق سال ۱۴۱۸ برای بیش از ۲۴۶ هزار نفر جمعیت شهری مهاباد آب شرب سالم و بهداشتی تامین کند.

علیرضا رضوی اضافه کرد: این تصفیه‌خانه که دارای یک برج آبگیری نیز است در چهار فاز مختلف قبل از بهره‌برداری تست و تایید نهایی شده است و با نصب کامل اتصالات داخلی شبکه آبرسانی، آب شرب موردنیاز شهروندان مهابادی به طور کامل از طریق این تصفیه‌خانه تامین می‌شود.

وی افزود: این تصفیه‌خانه از نوع «داف» است که جدیدترین فرآیند تصفیه آب در سطح کشور است و براساس نوع مواد و وضعیت کیفیت آب سد از لحاظ بیولوژیکی طراحی شده و براین اساس با وارد شدن به مدار، مشکل کیفیت و تغییر رنگ آب شرب این شهر نیز به طور کامل مرتفع می‌شود.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این تصفیه‌خانه در قالب قرارداد ساخت، بهره‌برداری و انتقال (BOT) در سال ۱۳۹۳ آغاز شده بود ادامه داد: تصفیه‌خانه مهاباد قادر است در شبانه‌روز بیش از ۶۴ هزار متر مکعب آب را تصفیه و وارد مدار مصرف کند.

امروز همزمان با افتتاح این طرح، تصفیه‌خانه آب پلدشت و طرح فاضلاب شهرک گلمان ارومیه نیز با ۴۶۰ میلیارد ریال هزینه از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

همچنین با حضور «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی و «رضا اردکانیان» وزیر نیرو، یک واحد نیروگاه ۱۵۰ مگاواتی برق آبی سردشت نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی ، در بدو ورود به مهاباد با حضور در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست