اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، وزیر نیرو و مسئولان استانی و شهرستانی نیروگاه برق آبی سردشت با توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال به بهره برداری رسید.

معاون نیروگاه‌های آبی شرکت فراب در حاشیه بهره‌برداری از این طرح در جمع گفت: این نیروگاه برق‌آبی با هدف کمک به پیک بار مصرفی احداث شده و دارای سه واحد ۵۰ مگاواتی است که توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد.

محمدعلی خدایی با اشاره به اینکه  افزود: با وارد شدن برق این نیروگاه به شبکه که با هزینه سه هزار میلیارد ریالی بر روی سد سردشت با حجم مخزن ۳۸۰ میلیون مترمکعب احداث شده است در مجموع ۱۵۰ مگاوات به ظرفیت برق کشور افزوده شد.

او اظهار داشت: این نیروگاه دارای یک خط رفت و برگشت به شهرهای سردشت و پیرانشهر بوده و به شبکه برق آذربایجان‌غربی متصل است.

گفتنی است؛ بر اساس برنامه زمان‌بندی و در راستای کمک به پایداری شبکه برق کشور، اولین واحد این نیروگاه در زمان پیک مصرف برق (تیرماه سال جاری) وارد مدار شد و دو واحد دیگر نیز به ترتیب در اوایل شهریور و مهرماه به شبکه سراسری برق پیوست.

 نیروگاه برق آبی سردشت ۱۵۰ مگاواتی که توان تولید ۴۲۱ گیگاوات ساعت برق در سال را دارد و  با هدف تامین برق آذربایجان غربی و استانهای همجوار و نیز صادرات برق به کشور عراق احداث شده است، امروز با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان وزیر نیرو و جمعی از مقامات کشوری و آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست