اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با سفر وزیر کشور به آذربایجان غربی، در مراسمی ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه در یکی از مناطق محروم ارومیه و طرح تامین آب پایدار منطقه کم برخوردار کوی سالار این شهر به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در آیین بهره‌برداری از این طرح‌های آموزشی گفت: این ۲ مدرسه هر کدام ۱۲ کلاس دارند و شامل یک مدرسه ابتدایی به نام غدیر و یک مدرسه مقطع متوسطه به نام شهیدان باکری است.

جواد جنگی افزود: فضای این مدارس هر کدام شامل ۱۲ کلاس است که مدرسه ابتدایی غدیر در یک هزار و ۱۰۰ مترمربع فضای آموزشی و ۲ هزار مترمربع محوطه سازی با ۱۸۰ میلیارد ریال اعتبار در منطقه چلو چاپان ارومیه احداث شده است.

او با بیان اینکه آذربایجان غربی در سرانه فضای آموزشی از جایگاه خوبی برخوردار نیست، ادامه داد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این استان ۴.۱ است ولی سرانه میانگین کشوری ۵.۲۲ است.

در ادامه با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان غربی، طرح تامین آب پایدار منطقه کم برخوردار کوی سالار ارومیه به بهره برداری رسید. برای اجرای این خط انتقال (به طول ۲۳۰۰ متر) اعتباری بالغ بر ۸۳ میلیارد ریال هزینه شده است.

با بهره برداری از این خط انتقال، آب پایدار برای ۲۵ هزار نفر از ساکنان این منطقه تامین شد.  این طرح از مصوبات شنبه های محرومیت زدایی است که با دستور استاندار آذربایجان غربی در مدت سه ماه اجرا و به بهره برداری رسید.

وزیر کشور با هدف بررسی مسائل استان و برخی موضوعات مرزی به استان آذربایجان غربی سفر و از پایانه و ایستگاه راه آهن رازی شهرستان خوی همچنین مناطق زلزله‌زده این شهرستان بازدید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست