اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از افزایش ۴۰‌ درصدی میزان اقامت در واحدهای اقامتی استان طی سال جاری خبرداد.

جلیل جباری در مراسم گرامیداشت هفته گردشگری که در سالن اجتماعات این اداره کل که با حضور فعالان گردشگری استان برگزار شد افزود: در ۶ماهه نخست سال جاری ۴۳۵ هزار و ۱۳۶ نفر در هتل ها،مهمانپدیرها و هتل آپارتمانهای تحت نظارت اداره کل اقامت داشتند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۱۴هزار و ۲۱۷ نفر بوده است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی در استان تصریح کرد: طی سال جاری ۱۲۰۰۰ نفر در اقامتگاهای بوم گردی استان اقامت داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲درصدی را شاهدیم.

جباری به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تاکید کرد و با بیان اینکه لازم است به سرمایه گذاری در این حوزه توجه ویژه ای شود تصریح کرد: از طریق ایجاد و تقویت زیر ساختهای گردشگری به جذب سرمایه گذاران در حوزه گردشگری اقدام شود و در این راستا باید از سرمایه گذاران نیز حمایت لازم انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با بیان اینکه محدودیتی برای متقاضیان سرمایه گذاری در طرحهای گردشگری وجود ندارد گفت:  طی سال جاری ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات نقدی به ۸ طرح گردشگری که از منابع داخلی بانکها استفاده کردند پرداخت شد.

جباری ضمن گلایه از روند طولانی شدن روند پاسخگویی به استعلامهای طرحهای گردشگری ادامه داد: طولانی شدن روند تسهیل بررسی طرحهای گردشگری و عدم‌استقبال از طرحهای گردشگری توسط بانکهای عامل از معضلات موجود در رونق طرحهای گردشگری استان است.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری و تاثیر آن در رونق بخشهای اقتصادی،سیاسی،اجتماعی استان افزود:
افزایش نیروی کار برای جذب در بنگاههای اقتصادی، افزایش کیفی استانداردهای زندگی و افزایش سرمایه گذاری در این حوزه از اثار اقتصادی رونق گردشگری محسوب می شود.

جباری ادامه داد: تقویت باورها،آیین ها و سنن کهن، تقویت روحیه همبستگی و شناخت روابط بین المللی و توسعه مهارتها از ابعاد اجتماعی و فرهنگی توسعه گردشگری بشمار می آید.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با تاکید براینکه باید سطح آموزشها در حوزه گردشگری و صنایع دستی برای پاسخگویی به نیازهای جامعه ارتقا یابد یادآور شد: اموزشها باید از حالت تئوریک خارج شده و به صورت عملی نیز ارائه شود چرا که آموزشهای علمی و عملی تواماً نتیجه بخش خواهد بود.

در این مراسم همچنین اطلس گردشگری شهرستان های سردشت و پیرانشهر رونمایی شد و در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از تعدادی از فعالین گرشگری استان قدردانی به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست