اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: شورای نگهبان باید نسبت به جلوگیری از ورود افراد بدون صلاحیت به مجلس توجه و اهتمام جدی داشته باشد.

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران ارومیه با بیان اینکه شورای نگهبان باید وظیفه اصلی خود را در تأیید صلاحیت افراد به درستی انجام داده و باید توجه داشته باشد اظهارداشت: در همه کشورها بررسی صلاحیت نمایندگان با دقت و حساسیت انجام می‌گیرد، شورای نگهبان نباید اجازه دهد پروژه نفوذ توسط برخی نمایندگان در کشور اجرایی شود.

وی با تاکید بر اینکه تضعیف شورای نگهبان، تضعیف نظام اسلامی است ادامه داد: در همه کشور افراد بعد از عبور از فیلتر و بررسی صلاحیت‌ها وارد گود انتخابات می‌شوند، اینکه برخی افراد از نظارت و بررسی صلاحیت‌ها ناراضی هستند جای تعجب دارد.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مردم باید در انتخابات افراد اصلح نهایت دقت را داشته و اجازه ندهند اشتباهات گذشته در انتخابات پیش‌رو تکرار شود عنوان کرد: دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و جلوگیری از انتخابات پرشور است، حضور پرشور و انتخاب اصلح می‌تواند این توطئه دشمنان را خنثی کند.

حجت الاسلام قریشی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی هوا و ضرورت مدیریت این موضوع خاطرنشان کرد: آلودگی هوای شهرهای بزرگ به معضلی بزرگ تبدیل شده، در ارومیه و شهرهای بزرگ هم باید مسئولان شهری به ویژه شورای شهر و شهرداری فکری به حال شهر کنند.

وی افزود: اگر مدیران شهری امروز برای این مشکل فکر جدی نکنند قطعاً در آینده شاهد معضل جدی خواهیم بود، یکی از وظایف اصلی شورای شهر تأمین سلامت شهروندان است و باید در این خصوص با همراهی متخصصان و اساتید دانشگاه نسبت به تعیین مسیرهای مناسب اقدام کنند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه وظیفه اصلی شوراهای اسلامی شهرها و شهرداری‌ها حفظ سلامت مردم در جامعه است و باید این وظیفه به‌خوبی و به صورت مستمر پیگیری شود گفت: این مشکل باید با همفکری نخبگان و همت مسئولان هرچه سریع‌تر رفع شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، ابراز داشت: باید در این شب به موضوع تقرب به ذات الهی و عبادت توجه کنیم، صله ارحام با نیت قصد قربت و دیدار بزرگان با نیت الهی باشد. صله ارحام در دین اسلام از سفارشات مهم است که موجب نیکویی اعمال، افزایش اموال، سهولت در حساب آخرت و دفع بلایا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست