اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : امام جمعه موقت ارومیه گفت: راهبرد جمهوری اسلامی راهبرد مقاومت و توحید است.

حجت الاسلام حیدری زاد ۲۲ مهرماه در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برپاشد، بر ضرورت تامل در سیره پیامبر اسلام تاکید کرد و  گفت: راهبرد پیامبر در مقابله با دشمنان اسلام، راهبرد مقاومت و راهبرد وحدت بود که توانست با تکیه بر این دو اصل حرکت توحیدی خود را در جزیره العرب آغاز کند و راهبرد انقلاب اسلامی نیز با استعانت از پیامبر اسلام راهبرد مقاومت و توحید است. 

وی با بیان اینکه ایجاد انسجام ملی، بیداری اسلامی، وحدت شیعه و سنی، وحدت ادیان و مذاهب و وحدت حوزه و دانشگاه از ابتکارهای امام راحل بود، افزود: رهبرمعظم انقلاب نیز همان راهبردها و ابتکارات امام راحل را نقشه راه قرار داده است. 

امام جمعه موقت ارومیه با بیان اینکه امروزه ماهیت قدرت، روش حکمرانی در نظام بین الملل تغییر کرده است، اظهار کرد: رسانه به مهمترین منبع قدرت در حوزه تاثیرگذاری تبدیل شده است، رسانه می تواند بر فکر و اندیشه افراد و سبک زندگی افراد تاثیر گذارد و دشمنان انقلاب نیز با استفاده از قدرت رسانه و جنگ نرم علیه نظام دست بکار شدند. 

حیدری زاد با بیان اینکه راه علاج در برابر دشمنان مقاومت و پایداری است، تاکید کرد: باید فضای مجازی در کشور عالمانه و مدبرانه مدیریت شود،همچنین شبکه ملی اطلاعات در کشور حاکم شود. 

وی ادامه داد: در برابر جنگ نرم دشمنان باید مهارت تحلیل و نقد رسانه ای در پیام رسانها و فضای مجازی بهبود یابد و ارتقای سواد رسانه ای مردم از اوجب واجبات است. 

حجت الاسلام حیدری زاد بر لزوم درک جوانان و محبت به آنها تاکید کرد و گفت: باید به مطالبات قانونی جوانان توجه کنیم و فضای گفت و گو با جوانان را با شرح صدر فراهم کنیم. 

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: مسئولان باید برای ارتقاء خدمات به مردم تلاش کنند و ضروری است توسعه پایدار در تمام حوزه ها انجام شود. 

حجت الاسلام حیدری زاد با بیان اینکه امروز بشر از بحرانهای اجتماعی، اخلاقی و هویتی خسته شده است و باید امروزه منادی اسلام در جامعه باشیم،  گفت: نظام سرمایه داری،از شعار آزادی برای سرکوب ملتها سو استفاده کرده است. حاکمان سیاسی جهان از اخلاق بی بهره اند و اصول اخلاقی را رعایت نمی کنند لذا بزرگترین نیاز جامعه تربیت انسانهای صالح است. 

وی ادامه داد: امروزه در جامعه جهانی حقوق بسیاری پایمال می شود، انسانها قتل عام می شوند و جامعه مدرن به سنت و دین پیامبر صدر اسلام نیاز دارد. 

امام جمعه موقت ارومیه ضمن تبریک هفته وحدت، پیامبراسلام را محبوبترین مخلوق خدا عنوان کرد و بااشاره به عظمت پیامبر اکرم افزود: پیامبر اکرم مامور شد تا مردم را هدایت کند و آنها را از غل و زنجیر قدرتهای شیطانی نجات دهد و در قالب معلمی مهربان انسانهای درنده خویی که در اثر جاهلیت بفکر جنگ و خون ریختن بودند را زیر پر و بال رحمت خود گرفته و براساس معارف توحیدی، به انسانهای موحد و مومن تبدیل کند.  

حجت الاسلام حیدری زاد خاطر نشان داد: رسالت اصلی پیامبر این بود که ارزشهای والا انسان را تبیین کند و جایگاه زن را در جامعه جاهلیت احیا کند و مکارم اخلاق را در جامعه اوج یابد که ضروری است این معارف در جامعه امروز تبیین و جاری شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست