اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان از امداد رسانی به ۳ زن باردار توسط اکیپ‌های امدادی هلال احمر این استان در شهرستان های سلماس، سردشت، مهاباد طی ۱۲ ساعت گذشته و انتقال به مراکز درمانی خبر داد.

امیر جعفرزاده افزود: این زنان باردار از ساکنان روستاهای قجی آباد، حاجی افغان، گاپیس از توابع شهرستان های مزبور بودند که بعد از ساعت‌ها تلاش نیروهای امدادی به مراکز درمانی  انتقال یافتند.

 او ادامه داد: با توجه به وجود کولاک، راه‌های ارتباطی این روستاها بسته بود و شرایط انتقال برای اهالی منطقه وجود نداشت؛ بر همین اساس گروه‌های امدادی پزشکی، درمانی و راهداری تا انتقال کامل بیماران در محل حضور داشتند.

جعفرزاده افزود  منابع انسانی بکار گرفته شده در این عملیات های امداد رسانی شامل ۱نفر پرسنل امدادی و ۴ نفر پرسنل نجاتگر و ۱نفر ماما ، که با ۳ دستگاه آمبولانس امداد رسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه از انتقال  یک بیمار دیالیزی از روستای دزگیر  منطقه مرگور ارومیه  به مراکز درمانی توسط تیم‌ امدادونجات جمعیت هلال احمر پایگاه سیلوانا خبر داد.

او افزود: تیم امداد پایگاه کوهستان سیلوانا بعد از دریافت گزارش مبنی بر گرفتار شدن یک بیمار دیابتی  در اثر بارش شدید برف و کولاک و ایجاد یخبندان، به همراه اکیپ امدادی راهداری توانستند علیرغم وجود شرایط نامساعد جوی  خود را تا ورودی روستا برساند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه  این عملیات امداد و انتقال ۴ ساعت به طول انجامید بیان کرد: در نهایت بیمار از محل روستا منتقل و در سه راهی راژان جهت انتقال به مراکز درمانی، تحویل عوامل مرکز فوریت ۱۱۵ داده شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی همچنین از اسکان ۸۵ مسافر متاثر از برف و کولاک در محور های مواصلاتی جنوب استان توسط تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد.

 امیر جعفرزاده اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی مستقر در محورهای مواصلاتی جنوب استان از ساعات اولیه حادثه کولاک در مجموع ۸۵ نفر از مسافرین متأثر از کولاک را در مراکز امدادی تحت نظر جمعیت هلال احمر و سایر مراکز عمومی داخل شهر اسکان اضطراری دادند.

وی ادامه داد: از مجموع ۸۵ نفر اسکان داده شده، ۲۰ نفر در پانسیون جمعیت هلال احمر میاندوآب، ۱۱ نفر در در پایگاه امداد و نجات آغبلاغ هلال احمر شهرستان اشنویه، ۱۳ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان مهاباد، ۴۱ نفر توسط جمعیت هلال احمر شهرستان نقده در محل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای حیدر آباد هلال احمر نقده اسکان داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی همچنین از امداد رسانی و رهاسازی ۱۰۰ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محورهای مواصلاتی جنوب استان استان خبر دادو افزود: در این زمینه به ۲۹۵ مسافر نیز امداد رسانی شد.

جعفرزاده افزود: منابع انسانی به کار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۱۵ تیم امداد و نجات با ۱۳ دستگاه آمبولانس و چندین خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

وی همچنین با اشاره به انتقال یک بیمار دیالیزی از روستای درگیر منطقه مرگور ارومیه به مراکز درمانی توسط تیم امدادو نجات جمعیت هلال احمر پایگاه سیلوانا، گفت: تیم امداد پایگاه کوهستان سیلوانا بعد از دریافت گزارش مبنی بر گرفتار شدن یک بیمار دیابتی در اثر بارش شدید برف و کولاک و ایجاد یخبندان، با همراهی اکیپ امدادی راهداری توانستند علیرغم وجود شرایط نامساعد جوی خود را تا ورودی روستا رسانده و بیمار را از محل روستا منتقل و در سه راهی راژان جهت انتقال به مراکز درمانی، تحویل عوامل مرکز فوریت ۱۱۵ کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست