اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  فرمانده هنگ مرزی سردشت با اشاره به برگزاری نشست مشترک با فرماندهان مرزی سلیمانیه در شمال عراق گفت: بر اساس تفاهم انجام شده در این نشست، ۲ طرف در راستای توسعه بیش از پیش امنیت مرزی همکاری می‌کنند.

به نقل از ایرنا؛ سرهنگ سلیمان بایرامی روز چهارشنبه در این نشست، افزایش تعامل و همکاری‌های طرفین را عاملی مهم برای رفع مشکلات مرزی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به تحرکات و نقشه‌های شوم دشمنان ضرورت دارد، سطح تعاملات طرفین افزایش یابد و به بهترین نحو بهره‌برداری شود.

وی اضافه کرد:  تلاش برای افزایش سطح همکاری‌ها و روابط متقابل بیشتر موجب ایجاد امنیت پایدار و مطلوب تر در مرزهای ۲ کشور خواهد شد.

سرتیپ عمید فخرالدین، کلانتر مرزی کشور عراق در منطقه سلیمانیه نیز در این نشست از روابط مرزی ۲ طرف ابراز خرسندی و بر همکاری و تعامل بیشتر برای  رفع مشکل مرزی تاکید کرد

در پایان این نشست مشترک مرزی تفاهم نامه‌ای به امضا رسید و بر ضرورت گسترش و تحکیم روابط و همکاری‌های متقابل، گشایش بازارچه‌های مرزی و بهبود معیشت قانونی مرزنشینان تاکید شد.

شهرستان سردشت، ۱۰۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد ، دارای یک بازارچه رسمی با فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر قلادزی، نزدیک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی به کشور عراق است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست