اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه های سه گانه توسعه برای شهرستان های استان تدوین شده و در سه فاز برای توسعه شاخص های مختلف مناطق به اجرا در می آید.

 محمدصادق معتمدیان شنبه شب در جلسه شنبه‌های محرومیت زدایی آذربایجان غربی افزود: در فاز نخست این برنامه توسعه‌ای در راستای اجرای عدالت منطقه‌ای باید شاخص‌های مختلف شهرستان‌های ۱۹ گانه استان به میانگین استانی برسد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر وضعی نامتوازنی در توسعه استان داریم و مناطق کمتر برخوردار زیادی در شهرستان‌های مختلف وجود دارد.

معتمدیان اظهار کرد: یکی از نخستین گام‌ها در این خصوص، توجه به شاخص آموزش است که در صدد خواهیم بود، شاخص آموزش شهرستان‌های مختلف را به میانگین استانی برسانیم.

استاندار آذربایجان غربی فاز دوم این طرح را رساندن شاخص‌های مختلف در استان به میانگین کشوری عنوان کرد و ادامه داد: در فاز سوم نیز که در بلندمدت باید مورد توجه جدی قرار گیرد، باید به سمت شرایط مطلوب و استاندارد در شاخص‌های مختلف حرکت کنیم.

معتمدیان با تاکید بر توجه ویژه مسؤولان استانی برای آشنا کردن مسؤولان کشوری حوزه‌های مختلف با محرومیت‌های آذربایجان غربی گفت: برای محرومیت زدایی، علاوه بر اقدامات سخت افزاری، در بخش نرم افزاری نیز باید کار کرد که نخستین گام در این خصوص، تشکیل شورای نهادهای حمایتی است.

وی بر توسعه مناطق محروم حاشیه شهرستان‌های مختلف آذربایجان غربی از جمله ارومیه تاکید کرد و افزود: البته در کنار توجه به توسعه این مناطق، باید تمهیداتی اندیشیده شود که از توسعه غیرقانونی در حاشیه شهر جلوگیری شود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: نهادهای مسؤول، تکالیف قانونی که برای آنان در حوزه‌های مختلف به ویژه محرومیت زدایی در نظر گرفته شده را به صورت کامل انجام دهند تا زمینه بهبود وضعیت مناطق حاشیه شهر ارومیه به ویژه مناطق رشادت و کشتارگاه فراهم شود.

معتمدیان استفاده از ظرفیت‌های اعتباری در حوزه‌های گوناگون را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: مولدسازی و فروش اموال و املاک از جمله محل‌های تأمین اعتباری است که نباید مورد غفلت واقع شود و مدیران باید طبق قانون، این مورد را به سرعت اجرایی کنند.

در این جلسه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده در خصوص بهبود وضعیت منطقه کشتارگاه ارومیه ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست