اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: هم اکنون اعتبارات اختصاصی دریاچه ارومیه مراحل ابلاغی را طی می کند.

فرهاد سرخوش با بیان اینکه امسال دولت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از ماده ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران کشور به پروژه‌های ستاد اختصاص داده است افزود: هنوز این اعتبارات ابلاغ نشده و روند اجرای طرح‌ها منتظر ابلاغ اعتبارات موردنیاز است.

وی با گلایه از تزریق کم و کند اعتبارات به طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود: این اعتبارات اختصاصی هر چند کم است ولی در مراحل ابلاغی است و با تزریق آن در ماه‌های آتی شاهد رونق بخشی طرح‌ها خواهیم بود.

سرخوش با اشاره به روند بهبود دریاچه ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر بر اساس آخرین پایش تراز دریاچه ارومیه به ۱۲۷۱.۲۵ رسیده که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال که ۱۲۷۰.۵۴ بود افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه همچنین حجم آب موجود در آن سه میلیارد و ۲۹ میلیون متر مکعب و مساحت دریاچه بیش از ۲ هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع است گفت: این میزان در مدت زمان مشابه پارسال به ترتیب یک میلیارد و ۵۶ میلیون مترمکعب و دو هزار کیلومترمربع بود.

سرخوش به آخرین وضعیت طرح انتقال آب از سد کانی سیب نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بیش از ۳۱ کیلومتر از ۳۶ کیلومتر آن توسط دو دوستگاه تی بی ان در پورتال‌های ورودی و خروجی حفاری شده است.

به گزارش مهر ؛ سرخوش با اعلام اینکه طرح‌های مهم انتقال آب به دریاچه ارومیه طی سال‌های آینده و به تدریج به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: تراز دریاچه ارومیه در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها سالانه نزدیک به یک‌متر افزایش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست