اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی. کمبود سیستم سورتینگ و بسته بندی را از موانع مهم صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا سیب در استان عنوان کرد.

جلال محمود زاده در جلسه شورای راهبردی بخش کشاورزی استان که در جهادکشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه زمینه رفع موانع صادرات بخش کشاورزی به خصوص سیب در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، گفت: در این زمینه سفرای برخی کشورها از جمله روسیه، عراق و کشورهای عربی به کمیسیون کشاورزی جهت رایزنی اقتصادی دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی ۷۰ درصد سیب کشور را تأمین می‌کند که رقم قابل توجهی است، عنوان کرد: کمبود سیستم سورتینگ و بسته بندی، نبود ناوگان مناسب حمل محصولات کشاورزی، سیاست‌های نامناسب و عدم بهره مندی درست از ظرفیت‌های مرزی استان از موانع مهم صادرات محصولات کشاورزی مخصوصا سیب در استان است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهم ایران با وجود ظرفیت های بالا به خصوص در بخش کشاورزی در بازارهای جهانی کم است، گفت: در این زمینه باید دیپلماسی اقتصادی در کشور تقویت شده و مشکلات گمرکی و نیز موانع ترانزیتی برطرف شود.

محمود زاده با انتقاد از عدم پرداخت به موقع مشوق های صادراتی به خصوص در بخش کشاورزی عنوان کرد: در کشورهای همسایه به محض انجام صادرات مشوق های صادراتی به حساب صادر کنندگان واریز می شود اما در کشور ما زمان پرداخت مشوق های صادراتی خیلی زمانبر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی همچنین با گلایه از پرداخت دیرهنگام بیمه محصولات کشاورزی اضافه کرد: برای رفع این مشکل به عنوان چتر حمایتی مطمئن به کشاورزان، تلاش داریم با ارائه طرح و راهکاری به مجلس و تصویب آن در بودجه ۱۴۰۰، تمهیداتی برای پرداخت به موقع مبلغ خسارات به بیمه کنندگان بخش کشاورزی اتخاذ کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست