اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : شهردار ارومیه گفت: موزه مجاهدت های خاموش استان در قدیمی ترین ساختمان تلویزیون محلی ایران(ارومیه) و با همکاری اداره کل اطلاعات آذربایجان غربی ایجاد می شود.

محمد حضرت پور با اشاره به فعالیت قدیمی ترین ساختمان رادیو و تلویزیون محلی ایران(ارومیه) به عنوان موزه تاریخی، اظهار کرد: این ساختمان متعلق به شهرداری ارومیه است که با همکاری اداره اطلاعات آذربایجان غربی به عنوان موزه و گنجینه ای برای پاسداشت ۴۰ سال مجاهدت و ایثارگری های حافظان امنیت و آرامش شهر و استان ایجاد می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکنون هیچ گونه سندی از عملیات و مبارزات حافظان امنیت و آرامش برای انتقال به نسل های آینده در معرض عموم قرار نگرفته و همچنین جهت زنده کردن یاد و نام شهدای بسیج، سپاه، نیروی انتظامی، ارتش و اطلاعات آذربایجان غربی و با عنایت شورای اسلامی شهر ارومیه و با امضای تفاهم نامه ای با اداره کل اطلاعات استان، ایجاد موزه مجاهدت های خاموش در ساختمان رادیو و تلویزیون سابق در دستور کار قرار گرفت.

شهردار ارومیه با بیان اینکه ساختمان رادیو و تلویزیون سابق از نظر تاریخی در سازمان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است، گفت: بر این اساس بر لزوم ایجاد موزه ای در آن ساختمان توافق شد و از انجایی که موزه شهر ارومیه وجود داشت لذا این ساختمان به عنوان موزه مجاهدت های خاموش؛ موزه اسنادی که بتواند تاریخ انقلاب اسلامی ارومیه و آذربایجان غربی را برای نسل های آینده به تصویر بکشد، ایجاد شد.

به گفته حضرت پور در زمان خریداری این ساختمان توسط شهرداری، برایجاد تالار شهر توافق شد اما با توجه به ساخت تالار بزرگ ارومیه و نبود موزه اسناد رشادت های مبارزان این دیار تصمیم بر ساخت موزه در این ساختمان شد .

شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: پس از اتمام مطالعات ساختمان تلویزیون سابق، این مکان به عنوان موزه مجاهدت های خاموش وارد فاز اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست