اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کلیسای ننه مریم شهرستان ارومیه بازدید کرد.

ولی تیموری، رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی به همراه جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی از کلیسای ننه مریم شهرستان ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید داریاووش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ضمن معرفی بخش‌های مختلف این بناهای تاریخی در پایان بازدید نیز کتابی با عنوان «مراسم آئینی کلیساهای شرق آشوری ارومیه» به ولی تیموری و جلیل جباری اهدا کرد.

کلیسای ننه مریم یا حضرت مریم شهرستان ارومیه یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای ایران و جهان‌است که در خیابان خیام این شهرستان قرار دارد، کلیسای ننه مریم به روایتی اولین کلیسای مشرق زمین به روایت دیگری دومین کلیسای قدیمی جهان پس از کلیسای بیت‌لحم فلسطین است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور همچنین در جریان سفر به ارومیه با استاندار آذربایجان غربی دیدار و در خصوص برنامه‌های نوروزی امسال گفتگو کرد.

ولی تیموری در این دیدار گفت: براساس پیش بینی‌ها و بررسی‌های انجام شده در نوروز سال ۹۸، شاهد حضور گردشگران بیشتری در استان آذربایجان غربی خواهیم بود.

وی افزود: برای اینکه در ایام نوروز استقبال خوبی از مهمانان نوروزی صورت بگیرد باید همه دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر اقدامات لازم مربوط به حیطه وظایف خود را به خوبی انجام داده و آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: برگزاری نشست توسعه گردشگری در استان‌های غرب و شمال غرب کشور، فرصت خوبی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری این استان و در نتیجه جذب گردشگر خارجی کرده است.

محمد مهدی شهریاری با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این استان به لحاظ هم مرز بودن با سه کشور خارجی از فرصت‌های بیشتری برای جذب گردشگر از این کشورها دارد و در این راستا توجه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان آذربایجان غربی و سایر استان‌های غرب کشور جای تقدیر و تشکر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست