اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: به جهت شیوع بیماری کرونا و متضرر شدن بخش های گسترده تولیدی، حفظ تولید موجود و برنامه ریزی برای بازگرداندن کارگران بیکار شده در اولویتهای اقتصادی استان قرار دارد.

بهنام شهدی در نشست ویدئو کنفرانس معاونین اقتصادی استانداری های سراسر کشور با اشاره به اینکه پایه اقتصادی این استان بر مبنای کشاورزی است افزود: به جهت محدودیت در منابع آب و خاک، توسعه کشت های متراکم و گلخانه‌ای در سطح وسیع از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه، اصلاح الگوی کشت و استفاده از محصولات جایگزین از جمله زعفران ، پسته و…  در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است.

او ادامه داد: همچنین با توجه به داشتن رتبه یک تولید سیب در کشور و سایر محصولات باغی و همچنین وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان احداث پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از سیاستهای استان در سال جهش تولید است.

شهدی بیان کرد: با توجه به زیرساخت های مربوط به بازارچه های مرزی و گمرکات و پایانه‌های مرزی ایجاد پایانه لجستیک جهت حمل و نقل و ترانزیت کالا به عنوان هاب لجستیک منطقه از دیگر اولویت‌های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: احداث شهرک اختصاصی سرمایه گذاری خارجی جهت استقرار سرمایه گذاری های با مشارکت خارجی در رئوس برنامه های سال جاری قرار دارد.

او افزود: با توجه به اینکه دومین پتانسیل برتر استان معادن غنی است در راستای جلوگیری از خام فروشی ، ایجاد واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی برای تکمیل زنجیره ارزش معادن در اولویت استان در سال جهش تولید است.

شهدی با اشاره به ظرفیت های گردشگری و جاذبه‌های مهم تاریخی، مذهبی و طبیعی استان نیز اظهار داشت: به منظور استفاده حداکثری از پتانسیل استان در اکوتوریسم، ژئوتوریسم، گردشگری کشاورزی، توریسم درمانی و بوم گردی تقویت زیرساخت‌های گردشگری و راه‌اندازی شرکت‌های گردشگری در جهت جذب توریسم داخلی و خارجی برای استان در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی به عنوان یکی از کریدورهای مهم بین المللی جهت دستیابی به بازارهای اروپایی از طریق ترکیه و دریای سیاه است به همین خاطر برند سازی و تجاری سازی چند محصول جهت حضور در بازارهای بین المللی از جمله کنسانتره میوه ، فرش تکاب،  عسل طبیعی و سیب اشنویه در سال جهش تولید در نظر گرفته شده است.

ابلاغ بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی به استانها، پیگیری و ابلاغ مرحله پنجم سپرده گذاری صندوق توسعه ملی برای اشتغال پایدار روستایی ، ابلاغ به موقع تسهیلات ۷۵۰ هزار میلیارد ریالی برای کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا، ابلاغ مصوبه بانک مرکزی مبنی بر استمهال بدهی واحدهای تولیدی با اخذ میزان ۷.۵ درصد و تنفس ۶ ماهه ، اجرایی نمودن مصوبات شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به منظور اعطای تسهیلات ارزان قیمت و افزایش اختیارات سیستم بانکی از مواردی بود که معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در این جلسه به آن اشاره و پیشنهاد کرد برای حل مشکلات واحدهای تولیدی با سیستم بانکی دادگاه تخصصی در این خصوص تشکیل گردد و بانک مرکزی به جای نظارت بخشنامه ای، وارد نظارت میدانی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست