اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پذیرش بیش از یک میلیون نفر در مراکز اقامتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.

جلیل جباری پیش از ظهر شنبه در جریان بازدید از آثار تاریخی و گردشگری تکاب از رشد ۱۰.۶ درصدی تعداد گردشگران اقامت یافته در مراکز اقامتی استان خبر داد و افزود: یک میلیون و ۱۴هزار و ۸۹۵ نفر در مراکز مختلف اقامتی استان اقامت داشته اند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۰ واحد اقامتی در استان فعال است اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰ طرح عمرانی که بخش اعظمی از آن مراکز اقامتی و هتل است در دست اجراست که با اتمام آنها تا ۲ سال آینده تعداد مراکز اقامتی استان ۳۵ درصد افزایش می یابد.

جباری با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها افزون بر ۵۰ درصد است گفت: با اتمام این پروژه‌ها ۷۹۰ اتاق و ۱۶۷۸ تخت جدید به مراکز اقامتی استان اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در آذربایجان غربی ظرفیت برای انواع گردشگری نظیر گردشگری تاریخی، گردشگری ورزشی، گردشگری طبیعت، گردشگری مذهبی، گردشگری دفاع مقدس و راهیان نور وجود دارد و برای گردشگری سلامت نیز کارهای بسیاری در دست اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بیان کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ارومیه مقرر شده تا دست دلالان و افرادی که به شکل غیرمجاز به عنوان سدّی در مقابل توسعه گردشگری سلامت هستند، کوتاه و زنجیره مسافران و گردشگران سلامت را از مبدا تا مقصد شناسایی و موانع موجود بر سر راه آنان را رفع کرد.

جباری ادامه داد: این نهاد در صدد است با همکاری فرمانداران استان با ایجاد مراکز اطلاع رسانی در کشورهای مبدا و حتی در مبادی ورودی و مرزهای استان ظرفیت های گردشگری آذربایجان غربی را به ویژه در زمینه سلامت را به گردشگران خارجی معرفی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست