اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :استاندار آذربایجان غربی گفت : برخی از تنگ نظری ها و برخوردهای قومی و قبیله ای باعث عقب ماندگی مفرط استان شده که باید این مهم به حداقل برسد تا استان پیشرفت کند

محمد مهدی شهریاری در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم آذربایجان غربی که با حضور رییس کل دادگستری استان و مدیران کل دستگاههای اجرایی استان در محل دادگستری برگزار شد ، ضمن قدردانی از تلاشهای اعضای ستاد پشگیری از وقوع جرم در کاهش آمار وقوع جرم در استان گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی و بویژه نزاع ها و جرایم خشن ناشی از مشکلات زیر ساختهای اصلی جامعه است که در صورت اصلاح نشدن این زیر ساخت ها در آینده با افزایش وقوع جرم روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، مسائل و بحث های اجتماعی به حاشیه رفته و بحث های سیاسی در اولویت جامعه قرار گرفته و این مسئله موجب به فراموشی سپرده شدن مسائل اجتماعی در جامعه شده است.

وی با ابراز تاسف از افزایش تضاد ها در بین خانواده های ایرانی تاکید کرد: افزایش تضاد ها در بین خانواده ها ، موجب افزایش ناهنجاریهای اجتماعی در سطح جامعه شده است .

وی مباحث اقتصادی  را نیز در رفتارهای اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: به دلیل نبود ثبات اقتصادی و نوسانات زیاد اقتصادی در جامعه ، مسائل اجتماعی نیز دچار مشکلات زیادی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با برجسته کردن نقش دین و مذهب در جامعه و افزایش آموزش های مختلف از جمله کنترل خشم  توسط  ائمه جمعه و دستگاه هایی همچون صدا و سیما و آموزش و پرورش بتوانیم آمار ناهنجاریهای اجتماعی در جامعه را کاهش دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ها و تنگ نظری های قومی و مذهبی در استان اشاره کرد و گفت: این تنگ نظری ها و برخودها موجب شده با وجود ثروت های بیشمار استان، سرمایه داران اهل استان به خارج از کشور و استانهای دیگر کوچ کنند.

وی به تلاشهای استان برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز اشاره کرد و گفت: علیرغم کاهش سرمایه گذاری های خارجی در کشور، در استان توانسته ایم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم و ورود ۵ میلیون دلار از ۲۰ میلیون دلار  برای احداث کارخانه کلاج و ترمز در روز گذشته تنها نمونه ای از این تلاش است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست