اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : طی نشستی با حضور مقامات گمرک بازرگان و فرمانداری دغوبایزید ترکیه مسایل و مشکلات صف های طولانی در دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد.

سرپرست اداره کل گمرک بازرگان ظهر سه شنبه در این نشست گفت: ایجاد صفهای طولانی در برخی مواقع در دوسوی مرز بازرگان و گوربلاغ ترکیه مشکلاتی را برای رانندگان ایرانی و ترکیه به وجود می آورد.

صادق نامدار ادامه داد: با توجه با افزایش تردد کامیونهای بین ایران و ترکیه و صفهای طولانی که در پشت دربهای گمرک گمرک ایجاد شده بود، درخواست ملاقات اضطراری به مقامات گمرک ترکیه داده شد.

وی با بیان اینکه با حضور فرماندار دوغوبایزید و مدیر کل گمرک گوربلاغ و سایر مسئولان دوغوبایزید جلسه ای برگزار شد اظهارداشت: در این جلسه توافق شد حداقل روزانه ۴۵۰ دستگاه کامیون از این مرز تردد کنند .

سرپرست اداره کل گمرک بازرگان گفت: در این جلسه همچنین تمهیدات لازم در خصوص جلوگیری از بدرفتاری با مسافران در دوسوی مرز صورت گرفت .

ظف انگین فرماندار دوغوبایزید ترکیه هم در این جلسه با اشاره به برخی اقدامات برای جلوگیری از توقف ناخواسته کامیونها در دو سوی مرز در گمرک گوربلاغ ترکیه برای رفع مشکل تردد کامیون ها قول مساعد داد.

سهولت تردد مسافران نوروزی از مرزبازرگان و گوربلاغ ترکیه در ایام نوروز و بدون توقف خودروهای عبوری سواری این مسافران از دیگر موارد مطرح شده در جلسه ملاقات مرزی مسئولان گمرکات بازرگان و گوربلاغ ترکیه بود.

در پایان این ملاقات مرزی تفاهم نامه ای در ۵ بند برای حل و فصل مشکلات به امضا فرمانده گروهان مرزی بازرگان و قائم مقام دوغوبایزید ترکیه رسید.

«اسکن» و «هانگار» تریلرهای خروجی از مرز بازرگان طی روزهای اخیر در گمرک «گوربلاغ» ترکیه به کندی انجام شده و صف های طولانی در خاک کشورمان را موجب شده بود.

آذربایجان غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان و تمرچین پیرانشهر در مرز عراق است و حدود یک چهارم از کل پایانه های مرزی کشور در این استان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست