اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش جهادی دستگاههای متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.

محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن قدردانی از تلاش کارکنان درمان، پزشکان و پرستاران در مبارزه با ویروس کرونا، افزود: مجموعه بهداشت و درمان علیرغم محدودیت ها، تا به امروز با ایثار و تلاش خود در مقابله با ویروس کرونا و همچنین واکسیناسیون مردم، نقشی تاریخی ایفا نموده اند.

وی با اشاره به نقش کلیدی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی در تداوم واکسیناسیون، اطلاع رسانی و حساسیت زایی در جامعه نسبت به تهدید بیماری کرونا و رعایت دستورالعمل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: به لطف انقلاب اسلامی ایران و در طول چند دهه اخیر، پیشرفت های ارزشمندی را در حوزه بهداشت و درمان کشور بخصوص در مناطق محروم و دورافتاده شاهد بودیم که این روند در دولت سیزدهم با قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر شناسایی ضعف ها و مشکلات حوزه بهداشت و درمان استان، افزود: با تلاش جهادی دستگاههای متولی در حوزه بهداشت و درمان و در راستای عدالت محوری و توسعه متوازن استان، باید گام های بلندی در جهت جبران کاستی های این حوزه در آذربایجان غربی برداشته شود.

معتمدیان تکمیل پروژه های نیمه تمام و تامین منابع مالی حوزه بهداشت و درمان را نیز ضروری دانسته و تصریح کرد: با اولویت بندی و اتمام پروژه های حوزه بهداشت و درمان و استفاده از ظرفیت های ملی، حاکمیتی، استانی و بخش خصوصی در این زمینه، باید به تامین تجهیزات درمانی و بهبود شاخص های این حوزه شتاب داده شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت دفاع از پروژه های حوزه بهداشت و درمان استان و پیگیری از طریق وزارتخانه و بخصوص در سفر پیش روی رئیس جمهور به آذربایجان غربی، افزود: ارتقای سرانه حوزه بهداشت و درمان استان جهت رسیدن به میانگین کشوری و حتی رتبه های برتر، نیازمند برنامه ریزی هدفمند و تلاش جهادی مدیران این حوزه، دستگاههای متولی و بخصوص نمایندگان استان در مجلس است.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با تاکید بر محرومیت زدایی و بهبود شاخص های توسعه مناطق مختلف استان، یادآور شد: مردم انتظار دارند با شتاب بخشیدن به پیشرفت پروژه های نیمه تمام استان، در راستای تامین مطالبات جامعه و بخصوص بهبود وضعیت حوزه بهداشت و درمان آذربایجان غربی حرکت شود.

معتمدیان با اشاره به ضرورت حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان، افزود: بخش خصوصی و خیرین تا به امروز نقش ارزشمندی در جبران کاستی های بخش های مختلف و بخصوص حوزه بهداشت و درمان داشته اند و باید دستگاههای متولی مسیر همراهی بخش خصوصی را برای توسعه استان، بیش از پیش هموارتر سازند.

وی در ادامه حمایت و تامین مطالبات کادر درمان و کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان را بسیار مهم دانسته و اظهار داشت: با هم افزایی دستگاه های متولی، باید مطالبات بحق کارکنان مجموعه بهداشت و درمان استان که نقشی تاریخی در مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا داشته اند، پیگیری و تامین شود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین توریست درمانی را از بسترهای مناسب برای توسعه استان معرفی کرده و افزود: با تامین زیرساخت ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی با مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری، می توان از ظرفیت توریست درمانی و هم مرز بودن استان با چند کشور، برای درآمدزایی و توسعه آذربایجان غربی استفاده کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در ابتدای این نشست گفت: هفته سلامت از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز می شود.

دکتر محمدامین ولی زاد ضمن تقدیر از استاندار به جهت برگزاری این نشست افزود: دانشگاه علوم پزشکی دارای ۱۷ شبکه بهداشت و درمان و ۴۰ بیمارستان (۳۰ بیمارستان دانشگاهی و ۱۰ بیمارستان غیر دانشگاهی)  و نوزده هزار پرسنل و ۳۹۰ هیات علمی می باشد.

وی اضافه نمود: دو بیمارستان در پیرانشهر و شاهیندژ آماده افتتاح بوده و در سال ۱۴۰۱ دو بیمارستان در شهرستانهای نقده و اشنویه تا پایان سال تکمیل و راه اندازی خواهند شد.

دکتر ولی زاد یادآور شد: با وجود دو سال درگیری با بیماری منحوس کرونا، مراقبت مادران باردار و کودکان زیر ۵ سال به خوبی انجام گرفته است و وضعیت بسیار مطلوبی در سطح کشور داریم.

وی با اشاره به وضعیت استراتژیک استان و امکان تبدیل شدن به کریدور علمی گفت: دانشگاه علوم پزشکی در واحد پردیس بین الملل دارای ۲۳۰ دانشجوی بین الملل از کشورهای ترکیه، عراق، پاکستان و هند می باشد.

رئیس دانشگاه همچنین گفت: استان دارای یازده دانشکده بوده که دارای شش دانشکده در ارومیه و پنج دانشکده در شهرستان ها(نقده، میاندوآب، بوکان، مهاباد و نقده) می باشد و همچنین این دانشگاه دارای دانشجو در ۶۶ رشته تحصیلی بوده که ۳۵ رشته در سطح تحصیلات تکمیلی می باشد و در حال حاضر دارای ۱۲ رشته دستیاری در سطح استان می باشد.

وی اشاره نمود: ۴۵۰ داروخانه در سطح استان بوده و در راستای تسهیل دسترسی به خدمات اخیرا مجوز تاسیس ۴۵ داروخانه نیز صادر شده و بزرگترین داروخانه در استان در کلینیک تدبیر واقع می باشد.

 دکتر ولی‌زاد در نهایت با اشاره به رنگبندی کنونی استان از لحاظ کرونا و وضعیت مطلوب این بیماری گفت: در طول ۲۷ ماه گذشته مدافعان سلامت با جانفشانی خود، سلامتی را به مردم استان تقدیم نموده و پانزده شهید مدافع سلامت نیز در استان داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد: توجه به مطالبات همکاران در اولویت کاری ماست و با وجود تنگناهای مالی توانسته‌ایم بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم که ماهها راکد مانده بود.

وی در خاتمه از همکاری استاندار و  کلیه سازمانها و نهادها  در مهار بیماری کرونا همراه دانشگاه علوم پزشکی بودند تقدیر نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست