اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نهاد دانش آرای ادب مهاباد مراسم نکوداشت استاد ابوالقاسم مویدزاده (هه لو) را با حضور علاقه مندان به ادب در مهاباد برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، شامگاه گذشته مراسم نکوداشت استاد ابوالقاسم مویدزاده متخلص به (هه لو) شاعر و ادیب پیشکسوت مهابادی با حضور شعرا، نویسندگان و علاقه مندان به فرهنگ و ادب کردی مردم پنج شنبه (۱ آذر) در تالار وحدت مهاباد برگزار شد.

کژال کریمی هیات موسس نهاد دانش آرای ادب مهاباد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: این مراسم جهت نکوداشت  و تقدیر از ماموستا هه لو شاعر مهابادی برگزار شد و اولین مراسم مستقل این نهاد ادبی به شمار می رفت.

وی افزود: حامیان مالی این برنامه علاقه مندان و دوستداران ادب کردی در مهاباد بودند که با همکاری شورا و شهرداری، نهاد دانش آرای ادب مهاباد اقدام به برگزاری این مراسم کرد.

کریمی با اشاره به فعالیت های این نهاد ادبی در مهاباد تاکید کرد: تا کنون کلاس های رایگان زبان، فوریت های پزشکی، موسیقی، شعر و انجمن های ادبی را برگزار کرده است.

هیات موسس نهاد دانش آرای ادب مهاباد اظهار داشت: برنامه بعدی نهاد دانش آرای ادب نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و در نظر داریم به نحوی متفاوت از برنامه های پیشین کار کنیم و علاوه بر توجه به بخش ادبی در خصوص سایر حوزه ها نیز اقدام کنیم.

در این مراسم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز گفت: این مراسم به همت انجمن دانش آرای ادب مهاباد برای تقدیر از شاعر نامدار مهابادی استاد ابوالقاسم مویدزاده است که با هدف تجلیل از خدمات این شاعر برجسته در زمینه خدمت به ادبیات کردی صورت می گیرد.

اجرای موسیقی زنده و شعر خوانی شاعران مهابادی نیز بخشی دیگر ازاین مراسم بود.

گفتنی است؛ استاد قاسم مویدزاده متخلص به (هه لو) متولد سال ۱۳۳۱ هجری شمسی است و از سن ۱۷ سالگی فعالیت خود را در زمینه شعر و شاعری آغاز کرده و به هر دو زبان کردی و فارسی شعر سروده است. از این شاعر نامدار تاکنون یک کتاب شعر به نام “بروسکه” به چاپ رسیده و دیگر آثار او در زمینه شعر و نویسندگی در نوبت چاپ است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست