اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قوه قضاییه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تعداد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور تا پایان امسال به یک هزار و ۴۰۰ مورد رسیده و ۲ برابر می‌شود.

سیدحمید نجم آبادی در نخستین همایش دفاتر خدمات الکترونیک قضایی دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: ۷۰۰ دفتر خدمات الکترونیک در کشور فعالیت می‌کند که تا پایان سال بیش از ۷۰۰ دفتر دیگر نیز به آن اضافه می‌شود.

وی اظهار داشت: در طول سه سال گذشته به بیش از ۱۵۰ هزار نفر خدمات الکترونیکی قضایی در کشور ارائه شده که با این طرح یک هزار میلیارد ریال صرفه جویی در موضوع رسیدگی به پرونده‌های قضایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: شفاف‌سازی فرآیندهای رسیدگی، کاهش مراجعه به دستگاه قضایی و تسریع در رسیدگی به پرونده، رفع موانع اداری و افزایش کارآمدی دستگاه قضایی از جمله مزایای بهره‌مندی از خدمات الکترونیک قضایی است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: ۲۵ هزار خدمت قضایی در شش ماهه اول سال جاری از طریق خدمات الکترونیک قضایی به مردم ارائه شده است.

علی اکبر گروسی افزود: استفاده از فضای مجازی در زمینه‌های مختلف موجب سهولت در نظارت ارزیابی و رسیدگی قضایی به پرونده‌ها شده که کاهش میزان مراجعات و ابلاغ الکترونیکی قرارهای قضایی از نتایج آن است.

وی بیان کرد: ۳۶ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان فعال است که ۸۲۰ هزار نفر حساب کاربری در دفاتر خدمات قضایی آذربایجان‌غربی برای کاربران ایجاد شده که از این نظر در سطح کشور رتبه نخست را داریم.

دستگاه قضا با ایجاد دفاتر خدمات الکترونیک قضایی از تراکم جمعیت و رفت و آمد مردم در محاکم قضایی جلوگیری کرده است.

با راه اندازی این دفاتر در ارایه خدمات دستگاه قضایی و رسیدگی به درخواست‌ها و پرونده‌ها تسریع می‌شود.

دستگاه قضایی با راه‌اندازی این دفاتر به دنبال آن است که مردم فقط در زمان رسیدگی پرونده در محاکم حضور داشته باشند و سایر امور را از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا از طریق سامانه‌های طراحی شده در منزل پیگیری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست