اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مراسم گرامیداشت سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) در کلیسای ننه مریم ارومیه برگزار شد.

این مراسم با حضور جمعی از هم وطنان آشوری وبا رعایت محدودیت‌های کرونایی برگزار شد، شرکت کنندگان برای داشتن سالی پرخیر و برکت و همراه با سلامتی و امنیت دعا کردند.

هموطنان آشوری ارومیه امروز همزمان با ۲۵ دسامبر (۴ دی) با انجام دعا و نیایش و احترام به مقام والای حضرت عیسی (ع) آیین عشای ربانی را برگزار کرده و سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) را گرامی داشتند.

قیام به احترام میلاد عیسی مسیح (ع)، سوزاندن کندر، دعای خیر و پخش نان مقدس توسط کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه برای روزه‌داران، تبرک آب و جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نیازمندان از جمله برنامه‌های این مراسم معنوی بود، اجرای سرودهای مذهبی و شکرگزاری از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی، نیز در پیامی، میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نو میلادی را تبریک گفت.

جشن‌های میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی از ٢۵ دسامبر آغاز می‌شود و تا هفتم ژانویه ادامه می‌یابد، آشوریان چهارم دی ماه را به عنوان سالروز میلاد حضرت عیسی (ع) تلقی کرده و ارامنه نیز جشن میلاد را ١۶ دی ماه برگزار می‌کنند.

همچنین همزمان با سالروز میلادحضرت عیسی مسیح (ع) نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه با خانواده شهید مسیحی ساکو مجنونی یانس دیدار و از مقام شامخ خانواده شهید قدردانی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در این دیدار خانواده‌های معظم شهدا را پرچم داران انقلاب اسلامی عنوان و بر اهمیت تدوام راه پاک شهدا تاکید کرد و گفت: شهدای سرافراز ما با هر دین و مذهب و عقیده بخاطر حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های کشورمان خون پاک خود را نثار کردند

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی همچنین در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: همه پیامبران الهی پیام آوران صلح و دوستی و ایمان به خدا بودند و امروز خوشبختانه در استان ما همه اقوام و ادیان بصورت مسالمت آمیز و برادرانه در کنار هم زندگی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست