اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر از برگزاری دوره های آموزشی هوش مصنوعی و رباتیک توسط انجمن علمی ، مهندسی گروه کامپیوتر واحد پیرانشهر خبر داد.

دکتر محمد سلطانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر، در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: هدف از برگزاری این کارگاه‌ آموزشی، هدفمند کردن برنامه‌های توسعه روبات در این دانشگاه بوده و بدین منظور، به آموزش تخصص‌های گوناگون موضوعاتی چون مدیریت پروژه، طراحی سیستم و مستندسازی، طراحی پرنده و دینامیک پرواز، طراحی سامانه‌ الکترونیک، کنترل و پیمایش خودکار و تشخیص الگو و همچنین اجتناب از موانع، پرداخته خواهد شد.

وی ادامه داد: کارگاه آموزشی هوش مصنوعی و روباتیک به مدت ۶ ماه از مورخ ۲۱ مهرماه جاری الی ۱۸ اسفندماه ۹۷ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیرانشهر در دو رده دانشجویی و دانش آموزی برگزار خواهد شد.

سلطانی ضمن تأکید بر این نکته که دانشگاه باید بسترهای لازم برای شناسایی و شکوفای استعدادهای دانشجویان در زمینه های مختلف را فراهم سازد ،  یادآور شد: مرحله مقدماتی این دوره آغازی برای هدفمندکردن مسابقات رباتیک کشور و حضور دانشجویان این واحد در مسابقات مراحل بالاتر بویژه کشوری خواهد بود.

رئیس واحد پیرانشهر اضافه کرد: در این راستا مسابقه‌ حرفه‌ای ربات‌ها نیز در رشته های ربات مسیریاب ویژه، ربات جنگجو، ربات فوتبالیست، ربات پروازی در  پایان دوره آموزشی در دو گروه دانشجویی و دانش آموزی در سطح شهرستان برگزار خواهد شد.

این مسئول دانشگاهی در پیرانشهر در خاتمه سخنان خود ضمن اشاره به این نکته که در پایان این دوره از مسابقات دو تیم رباتیک در سطح دانشجوی برای مسابقات کشوری و یک تیم رباتیک دانش آموزی نیز برای مسابقات خوارزمی انتخاب خواهد شد، عنوان کرد: امید می رود با بهره گیری از این کارگاه، دانشجویان و دانش آموزان به سطح بالای علمی در این علم جدید و جذاب دست پیدا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست