اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : بمناسبت پنجم مهرماه روز جهانی گردشگری، مراسم ویژه ای در اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و  گردشگری استان آذربایجان غربی برگزار شد.

بر اساس این گزارش اولین سخنران این مراسم شهردار کلان شهر ارومیه بود که گردشگری را یکی از عوامل ایجاد فرصت های شغلی عنوان کرده و گفت : شهرداری هم تشویق کننده و هم حمایت کننده گردشگری است .

محمد حضرتپور با اشاره به برنامه ارومیه ۲۰۲۰ تصریح کرد : ما برنامه ریزی های لازم را برای اجرای برنامه  ارومیه ۲۰۲۰ انجام دادیم تا بتوانیم ارومیه را بعنوان یک شهر نمونه گردشگری بین المللی در سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی نمائیم .

 سرهنگ عاشوری مسئول معاونت سیاسی سپاه شهداء استان آذربایجان غربی دیگر سخنران این مراسم بوده و بمناسبت هفته دفاع مقدس و پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان به ایراد سخنرانی پرداخته و در مورد گردشگری از نظر آموزه های دینی و نقشی که می تواند در اقتصاد مقاومتی داشته باشد مطالبی را ایراد نمود.

دکتر بهرام رضازاده از اساتید دانشگاه ارومیه با ارائه گزارش تصویری به اهمیت گردشگری الکترونیک پرداخته و با توجه به شعار امسال روز جهانی گردشگری « گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک » توضیحات مبسوط علمی در خصوص گردشگری الکترونیک به مدعوین داد .

در بخش دیگر این مراسم، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی ضمن ارئه گزارشی از اقدامات اداره کل در راستای اهداف سازمانی  به برخی از رویدادهای مهمی که در چند ماه اخیر از سوی این اداره کل اجرا شده بود اشاره کرد .

جلیل جباری تصریح کرد : مهمترین برنامه اخیر این اداره کل اجرای موفق اولین جشنواره ملی گردشگری بود که با هدف معرفی ظرفیتهای گردشگری استان طراحی شده و با کمک دستگاههای مختلف بشکل گسترده ای اجرا شد .

 او افزود : در خصوص اجرای سالیانه جشنواره ملی گردشگری به استانداری محترم  پیشنهاد شده تا یک ستاد ویژه با مشارکت همه دستگاههای ذی ربط تشکیل گردد  تا این جشنواره در سال آینده نیز به شکل وسیعتری اجرا شود.

جباری ادامه داد: با توجه به الزامات موجود، ما حتما باید به سمت گردشگری الکترونیک پیش برویم و در این زمینه دوره های آموزشی نیز از سوی این اداره کل برای برگزاری تدارک دیده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه به برخی عملکردهای دیگر اشاره کرد و گفت: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به استان چند طرح گردشگری  افتتاح شد که حجم سرمایه گذاری در این طرحها بالغ بر  پانصد میلیارد ریال بود.

او به برخی از رویکردهای مهم اداره کل در برنامه ریزی های آتی اشاره نمود و گفت: از اصلی ترین رویکرد های ما  ارتقاء گردشگری سلامت، ایجاد کمپینهای گردشگری سلامت ، فعال نمودن اتاق فکر و برنامه ریزی در جهت برنامه ارومیه شهرگردشگری ۲۰۲۰ و برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان در انتها با قدردانی از تمامی دست اندرکاران و فعالین صنعت گردشگری استان ادامه داد : بایستی از همه عزیزان بویژه مسئولین دستگاههای اجرایی ، بخش خصوصی ، مدیران واحدهای اقامتی و پذیرایی ، مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و هم چنین مطبوعات استان به جهت کمک به پیشرفت صنعت گردشگری استان قدردانی و تشکر نماییم .

در ادامه این مراسم، آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه گردشگری استان اتفاق افتاده و شیب فعالیت ها رو به بالا بوده است.

او ادامه داد: در این استان مجموعه ای از همه ظرفیت های گردشگری وجود دارد و رویکرد استانداری این است که طرحهائی در ابعاد کوچیکتر و البته کاراتر اجرا شود.

او تاکید کرد: استانداری و معاونت عمرانی بطور جد از همه فعالین گردشگری حمایت می کند و هر کس ایده ای موثر و قابل اجرا داشته باشد می تواند بما  مراجعه نموده و از حمایتهای ما برخوردار باشد.

بر اساس این گزارش در این مراسم چند کلیپ معرفی استان که اخیرا” توسط اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی تهیه  شده برای مدعوین پخش شده و گروه مدیحه سرایی عترت النبی ارومیه در مدح امام حسین ( ع ) و ۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت مدیحه سرایی کردند .

گفتنی است در انتهای این مراسم از تعدادی از فعالین گردشگری بخش دولتی و خصوصی استان آذربایجان غربی  با اهداء لوح تقدیر بعمل آمد.

 در این مراسم همچنین از یوسف پیربوداقی رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی به نیابت از تلاش های اصحاب رسانه تجلیل به عمل آمد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست