اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه ارومیه از برگزاری نشست تخصصی بین المللی مولانا شناسی سال آینده به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

دکتر رحیم حب نقی ظهر چهارشنبه در نشست رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه ارومیه با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در ارزروم ترکیه افزود: نشست تخصصی بین المللی مولانا شناسی با حضور اساتید و صاحب نظران برجسته این حوزه اردیبشهت ماه سال ۹۸ به میزبانی دانشگاه ارومیه برگزار خواهد شد.

وی از میزبانی دو رویداد بین المللی به میزبانی این دانشگاه از سال آینده خبر داد و اظهارداشت: همچنین جشنواره ورزشی منطقه ای بین المللی با حضور تیم هایی از کشورهای ایران، ترکیه و اقلیم کردستان عراق به میزبانی ارومیه برگزار می شود.

وی با اشاره به ظرفیت ها و رتبه های علمی و جهانی دانشگاه گفت: طی ماه های اخیر به همراه هیائی از دانشگاه ارومیه با حضور در شهر ارزوم از دو دانشگاه این شهر بازدید کرده و در جلسه ای که با روئسای این دانشگاه ها داشتیم ضمن استقبال مسئولان ارزوم از پیشنهاد همکاری های دو طرفه مابین دانشگاه ها ، از آنها برای حضور و بازدید از دانشگاه ارومیه نیز دعوت کردیم.

حب نقی ضمن تاکید بر افزایش تعاملات هر چه بیشتر دانشگاه های دو کشور، اضافه کرد: دکتر کوشش از گروه ادبیات دانشگاه ارومیه چندین سال در دانشگاه ارزروم،  ادبیات فارسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی تدریس کرد. همچنین ما متقابلا از آنها خواستیم تا با کمک اساتید آنها در دانشگاه ارومیه رشته ادبیات استانبولی را راه اندازی کنیم.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: ما در جهت حل مشکلات دانشجویان ترکیه ایی جامعه المصطفی که در قم تحصل می کردند ولی متاسفانه مدرک آنها توسط وزارت علوم ترکیه مورد قبول نبود، طی تعمالات انجام شده قرار شد که این دانشجویان چند واحد را در مرکز اقوام و ادیان ما بگذرانند و بعد از گذراندن این دوره ها مدرکی از طرف دانشگاه ارومیه به آنها داده که این مدرک مورد تایید دانشگاه های ترکیه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست