اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بر اساس آخرین آمار، با اضافه شدن ۱۰ فوتی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان به ۵۲۵ نفر رسیده است.

دکتر محبی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در تاریخ ۱۶ تیر ماه، ۸۰۲ مورد بستری در استان داشته ایم که ۳۰۷ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۹۵ مورد مشکوک به ابتلا هستند.

او با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان طالقانی ارومیه تکمیل شده است، گفت: در عرض این روز ۱۷۰ نفر بیمار در سطح استان بستری شده اند و در حال حاضر در حال سومین بیمارستان وارد مدار بستری کرونا شده است.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در آی سی یو ۱۷۲ بیمار مبتلا به کرونا بستری شده اند که از این تعداد  نفر بد حال و ۵۱ به دستگاه تنفس مصنوعی وصل هستند.

محبی بیان کرد: با ۱۰ مورد فوتی جدید در این روز، مجموع فوتی های استان به ۵۲۵ مورد افزایش یافت که از این تعداد ۳ نفر در ارومیه، ۲ نفر در بوکان، ۲ نفر میاندوآب، ۲ نفر پیرانشهر و یک نفر هم در اشنویه و مهاباد بود.

او تاکید کرد: مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با همکاری یکدیگر چرخه ویروس قطع شود از شرکت در مراسم عروسی و مجالس ختم خودداری کنند.

جانشین قرارگاه دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: وضعیت استان در حد هشدار و خطرناک است، تعداد مرگ و میرها و بیماران بد حال در آی سی یو در استان افزایش یافته اند و سن فوت شدگان پایین آمده است.

محبی با اشاره به اهمیت بالای ماسک در پیشگیری از بیماری گفت: در وهله اول مردم از حضور در تجمعات خودداری کنند و در صورت لزوم حضور در بیرون از خانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و حتما از ماسک استفاده کنند، در غیر این صورت وضعیت حادتر و بدتر خواهد شد.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر آمار مرگ و میر و بستری مبتلایان کرونا به تفکیک شهرستان ها اعلام نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست