اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۷۵۰ دستگاه تراکتور و کمباین با همکاری پلیس راهور در این شهرستان شماره‌گذاری شده است، گفت: این شهرستان رتبه نخست آذربابجان‌غربی در پلاک گذاری و سنددار کردن ماشین آلات کشاورزی را دارد.

انور امینی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این شهرستان  همچنین در زمینه حجم پرونده های تشکیل شده و پیشرفت در بازدید و معاینه فنی و تحویل پرونده به مراکز تعویض و تعداد سند و پلاک اخذ شده رتبه نخست آذربایجان‌غربی را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که از این میان یک هزار و ۷۵۰ دستگاه شماره‌گذاری شده است.

سرپرست مدیر جهاد کشاورزی بوکان افزود: از مجموع دستگاه‌های شماره‌گذاری شده یک هزار و ۶۲۸دستگاه تراکتور و ۱۲۲ دستگاه کمباین است که براساس قانون، توزیع سوخت ماشین‌آلات کشاورزی براساس شماره‌گذاری به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای هویت‌دهی به خودروهای کشاورزی و صاحبان آنها اجرا می‌شود، افزود: برای سه هزار و ۷۸۲ پرونده تشکیل شده و در حال اقدام می‌باشد تا سند مالکیت و پلاک برای آنها توسط پلیس راهور صادر شود.

وی با بیان اینکه این طرح برای هویت‌دهی به خودروهای کشاورزی و صاحبان آنها اجرا می‌شود، افزود: شماره‌گذاری ناوگان مکانیزاسیون کشاورزی با تعامل صورت گرفته بین سازمان جهاد کشاورزی و فرماندهی انتظامی صورت می‌گیرد.

امینی خواه افزود: رسمی شدن نوع مالکیت ماشین آلات و مزایای تبعی آن، برقراری بیمه شخص ثالث و برخورداری از مزایای آن در حوادث احتمالی، بهره مندی از خدمات تسهیلات بانکی ادوات و قطعات مورد نیاز تراکتور و کمباین و استفاده از تسهیلات و خدمات سوخت ماشین برابر برنامه اینترنتی و سامانه سوخت از مزایای سند مالکیت و پلاک است.

شماره گذاری ماشین‌آلات کشاورزی با برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.

با توجه به ماده ۲ آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی تردد خودروهای فاقد پلاک در معابر عمومی ممنوع است.

در بوکان پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه تراکتور، ۴۱۵ دستگاه کمباین، ۲۸۶ دستگاه دروگر برداشت و ۱۵ هزار دستگاه انواع دنباله بند تراکتور وجود دارد.

بوکان با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار زمین زراعی قطب مهم و نخست تولید گندم در آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست