اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز /  عبدالسلام معروفی : طی چند روز اخیر که انتخابات داخلی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی برای سال سوم برگزار شد نمایندگان مردم آذربایجان غربی توانستند ٢ ریاست کمیسیون و ۲ دبیری را از آن خود کنند.

🔹وحید جلال زاده استاندار اسبق آذربایجان‌غربی و نماینده فعلی ارومیه با مشی اصولگرایی و جزو نیروهای تأثیرگذار ملی توانست برای دومین سال متوالی رای اعتماد مهم ترین و حساس ترین کمیسیون مجلس و حتی حوزه سیاسی کشور را از آن خود کند و مجددا ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را عهده دار شد.

ماده ۴۹ قانون داخلی مجلس در این زمینه آورده است: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای انجام وظایف محوله در محدوده سیاست و روابط خارجی، دفاع، اطلاعات و امنیت مطابق ضوابط این آیین‌نامه تشکیل می‌شود.

🔹مهدی عیسی زاده نماینده مردم میاندوآب دیگر وکیل آذربایجان‌غربی بود که توانست برای بار دوم ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس را بر عهده بگیرد و رای اعتماد همکارانش را جلب کند. البته عیسی زاده یک دوره نایب رئیس همین کمیسیون بود.

طبق ماده ۴۷ قانون داخلی مجلس بیان می دارد ؛ کمیسیون اجتماعی برای انجام وظایف محوله در محدوده امور اداری و استخدامی، کار، اشتغال، روابط کار و تعاون مطابق ضوابط این آیین‌نامه تشکیل می‌شود.

🔹همچنین یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در خانه ملت نیز دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس شد تا همراه جلال زاده در ترکیب هیات رئیسه این کمیسیون فعالیت کند.

🔹 جلال محمودزاده نماینده فعال شهرستان مهاباد نیز برای بار چندم دبیر دوم کمیسیون کشاورزی مجلس شد تا مثل همیشه به عنوان یکی از مدافعین سرسخت جامعه کشاورزی در ترکیب هیات رئیسه این کمیسیون فعالیت کند.

🌁 بدون شک حضور ۴ نماینده که دو تای آنها در راس کمیسیون های مهم امنیت ملی و اجتماعی هستند و یکی هم دبیر دوم می باشد از ١٢ نماینده استان در خانه ملت می تواند به نقطه قوت جایگاه نمایندگان و وکلای مردم استان در عرصه سیاسی و مدیریتی کشور تبدیل شود و به عنوان چهره های تأثیرگذار ملی سهم ارزنده ای در افزایش تعامل با بدنه دولت و کسب اعتبار و امتیاز برای ارتقای شاخص های استان در ارتقای شاخصه ها باشد که اگر بدرستی این مهم در دستور کار قرار گیرد.

🌁 به رغم همه مزیت ها ، امکانات و قابلیت‌های استانی ، متاسفانه به اذعان مسوولان امر و آخرین گزارش سازمان های مربوطه ؛ آذربایجان غربی در رتبه های شاخص فلاکت، تورم و بیکاری رتبه اول کشور را دارد و در سایر بخش های بهداشت و درمان، آموزشی، ورزشی و غیره جایگاهی بالاتر از ٢۵ کسب نکرده و این استان با داشتن این همه مزیت و رتبه های اول معدنی، کشاورزی، مرز ، آب و هوا و خاک حاصلخیز و حدود ٣ هزار پروژه نیمه تمام عمرانی ریز و کوچک و صدها واحد تولیدی تعطیل سیمای استانی که می بایست در رتبه های اول کشوری حرفی برای گفتن پیدا می کرد بعلت سوءمدیریت ها، تبعیض ها، ناکارآمدی ها و برخی از حواشی های بیرونی و درونی همه اضلاح این هرم توسعه از ادوار گذشته تاکنون در ” تله محرومیت ” گیر کرده است.

🌁 برای ارتقای این شاخصه ها و معرفی شایسته استانی با مزیت هایش چاره ای جز استفاده از همه ظرفیت های موجود و نیروهای توانمند نداریم و جایگاه نمایندگان مردم در خانه ملت در این عرصه بسیار حیاتی و حساس می باشد و با توجه به برد ملی و حضور در راس کمیسیون ها می تواند نقطه قوت ارتباط با بدنه دولت و وزرا و مسوولان بلندپایه کشوری باشد که امید و انتظار می رود این مهم در دستور کار آنها و همه ۸ نماینده دیگر ، سایر مدیران ارشد استانی و شهرستانی، جریان های سیاسی حاکم، نخبگان و اندیشمندان ، رسانه ها و غیره برای کاهش فاصله ها قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست