اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت ویژه استان در بخش کشاورزی و ضعف اساسی در شیوه های نوین این بخش گفت: ترویج کشاورزی نوین با ارزش افزوده بالا در شهرستانها مغفول مانده و در معرفی این محصولات از جمله گیاهان دارویی ضعف اساسی وجود دارد.

محمدمهدی شهریاری در بازدید از مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه هر بخشی که بتواند به توسعه استان کمک کند مورد حمایت قرار می گیرد، افزود: مصرف بالای آب در بخش کشاورزی بویژه حوضه دریاچه ارومیه یک ضعف اساسی است که می توان با بهره گیری از شیوه های نوین نسبت به کاهش مصرف از ۷ میلیارد متر مکعب فعلی به ۲ میلیارد مترمکعب اقدام نمود.

او ادامه داد: برای دگرگونی در شیوه های سنتی کشاورزی و تغییر الگوی کشت شورای راهبردی کشاورزی استان را تشکیل داده ایم.

شهریاری از رایزنی با سازمان برنامه و بودجه و وزارت کار برای پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی به شرکت های فناور و دانش بنیان خبر داد و گفت: پیگیر اخذ اعتبارات لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام جهاد دانشگاهی و نیز پرداخت تسهیلات کم بهره از وزرات کار هستیم و به زودی طرح هایی که از قابلیت لازم برخوردار هستند به این دو نهاد معرفی می شوند.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: در معرفی محصولات با ارزش افزوده بالا به شهرستانها از جمله گیاهان دارویی ضعف اساسی وجود دارد و می طلبد شرکت های فناور ر این زمینه فعالیت جدی داشته باشند.

شهریاری جهاد دانشگاهی را نهادی علمی و موثر در توسعه دانست و افزود: از طرح ها و ایده های جهاد دانشگاهی برای سرعت بخشی به روند توسعه استان حمایت می کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست