اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مجله نیواینترنشنالیست نوشت در حالی که تمام دنیا سرگرم مبارزه با بیماری کرونا شده اند، ترکیه این فرصت را پیدا کرده است که با تمام توان، کردهای ساکن این کشور، سوریه و عراق را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش کردپرس، مجله نیواینترنشنالیست در آخرین شماره خود به موضوع مقابله دولت ترکیه با کردها در داخل کشور، شمال سوریه و شمال عراق پرداخته است.

در این گزارش اشاره شده است که در حالی که همه کشورهای جهان مشغول مبارزه با همه گیری بیماری کرونا هستند ترکیه از این فرصت استفاده کرده و حملات هوایی و زمینی خود را علیه کردها در سوریه و عراق افزایش داده و به سرکوب فعالان و سیاستمداران در داخل ترکیه ادامه می دهد.

این مجله یادآوری کرده است که در حالی ترکیه عملیات نظامی خود علیه کردها را در سوریه ادامه می دهد که سازمان ملل از همه کشورها خواسته است برای فراهم کردن زمینه مبارزه بهتر با کرونا، در همه جا آتش بس برقرار شود.

حسن حسن، معلم کردزبان سوریه ای که به همراه ۱۵۰۰۰۰ هم زبان خود در ادروگاه شهبا در شمال حلب زندگی می کند، به این مجله گفته است این اردوگاه بدون وقفه هدف حملات توپخانه ای ترکیه و بیش از ۵۰ گروه شورشی وابسته به آن قرار گرفته است. هر روز حملات توپخانه ای از داخل مناطق اشغال شده شمال سوریه شامل عفرین، تل ابیض و راس العین به سمت شهبا صورت می گیرد.

مجله نیواینترنشنالیست نتیجه حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه را ظرف ۶ ماه این طور خلاصه کرده است: آواره شدن ۲۰۰۰۰۰ نفر، کشته شدن ۲۸۸ نفر بر اثر بمبارانها و حملات پهبادی، اشغال ۶۰۰ منطقه مسکونی، تخریب ۱۲۷ خانه، جلوگیری از دسترسی ۴۶۰۰۰۰ نفر به آب شرب، نیازمند شدن ۱٫۸ میلیون نفر به کمک های انسانی و جلوگیری از دسترسی ۸۶۰۰۰ کودک به آموزش.

نیوانینترنشنالیست معتقد است عضویت ترکیه در ناتو و حضور ۳٫۵ میلیون آواره سوری در این کشور به کارت های فشار این کشور تبدیل شده است. این کشور همچنین سالانه میلیون ها دلار برای تقویت نفوذ خود در آمریکا و کسب حمایت دولت این کشور هزینه می کند.

این مجله در ادامه می نویسد اما به کردها نگاه کنید؛ ابرقدرت ها همیشه از کردها به عنوان نیروی نائب در جنگ ها استفاده کرده اند و در زمانی که آنها به کمک نیاز داشتند پشت آنها را خالی می کردند. چراغ سبز آمریکا و روسیه به ترکیه برای حمله ترکیه به رهبری اردوغان به کردهای سوریه نشان داد که خیانت به کردها در طول تاریخ همواره در حال تکرار شدن است.

مجله نیواینترنشنالیست به سرکوب، اخراج و بازداشت نمایندگان و شهرداران وابسته به حزب کردی دموکراتیک خلقها اشاره کرده است. عایشه گوکان، فعال سیاسی و شهردار سابق از حزب دموکراتیک خلقها می گوید سرکوب کردها از سوی دولت ترکیه هر روز بیشتر و بدتر می شود. وی هشدار داده است که ترکیه از این کار دو هدف را دنبال می کند؛ ایجاد اضطرب و ترس دائمی در مناطق کردنشین ترکیه.

این نشریه هشدار داده است ممکن است ترکیه بار دیگر حملات نظامی سنگین دیگری را علیه کردهای سوریه انجام دهد. این در حالی است که تمام جهان سرگرم مقابله با بیماری کرونا هستند و کردهای سوریه کمترین کمک را برای مقابله با این بیماری دریافت کرده اند.

نیواینترنشنالیست توصیه کرده است به رسمیت شناخته شدن اداره خودگردان کردی در شمال سوریه از سوی جامعه بین المللی می تواند کردهای این کشور را از حملات ترکیه در امان نگاه دارد. اما به نوشته این نشریه، مشکل اینجاست که اراده ای برای این کار وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست