اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی بر نظارت بخشداران بر پروژه های عمرانی و ساخت و سازها در حوزه روستایی و خارج از محدوده روستاها تاکید کرد.

پیمان آرامون در نشست بخشداران استان گفت: عمران ، توسعه و بهسازی مناطق روستایی از برنامه های مهم دولت در استان است که با همکاری دستگاههای اجرایی و دهیاریها اجرایی می شوند و بخشداران باید در حوزه مدیریت خود بر اجرای این امور و ساخت و سازهای روستایی نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به حوادث سیلاب نوروز امسال در چند استان کشور افزود : ساخت و سازهای غیرمجاز که در برخی از موارد با تصرف در مسیل ها و بستر رودخانه ها و یا در حریم راههای ارتباطی احداث شده اند بدلیل عدم رعایت ضوابط فنی ساخت در زمان وقوع حوادث موجبات تشدید بحران و تلفات جانی می شوند که بر همین اساس برای مقابله با آنها و جلوگیری از گسترش آن ستاد استانی مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با مشارکت تمامی سازمانهای دخیل تشکیل شده است و بخشداران نیز باید بطور جدی در این موضوع ورود کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی در ادامه توسعه بیمه حوادث روستایی را از دیگر برنامه های محوری در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته با اجرای طرح بیمه اماکن روستایی نتایج خوبی را در پرداخت خسارت به بیمه شدگان روستایی شاهد بودیم و امسال نیز بخشداران با آشنا ساختن بیشتر روستائیان در گسترش فرهنگ بیمه در اجرای این طرح مشارکت فعال داشته باشند.

پیمان آرامون نظارت بربهره برداری و نگهداری ماشین آلات دهیاران ، نظارت بر سلامت مالی دهیاری ها، جلوگیری از انباشت نخاله ها و زباله ها در حاشیه جاده ها و ورودی شهرها و روستاها و رعایت ضوابط طرح هادی و صدور پروانه ساخت در مناطق روستایی رااز دیگر وظایف بخشداران عنوان کرد.

رعایت آیین نامه مالی ، قوانین و مقررات برگزاری مناقصات ، نظارت بر پروژه های عمرانی و اعمال نقش اساسی دهیاریها به عنوان نمایندگان دولت در روستاها از جمله تاکیدات اساسی آرامون بود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری نیز دراین نشست با بیان اینکه امسال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روسنتایی تحت پوشش بیمه حوادث قرار می گیرند گفت: سال گذشته در اجرای طرح بیمه اماکن روستایی ۱۲۶ هزار واحد مسکونی تحت پوشش بیمه حوادث قرار گرفتند و بیش از ۱۵ میلیارد ریال نیز به عنوان خسارت به بیمه شدگان پرداخت شد.

عارف خدرو افزود: پارسال در قالب اجرای پروژه های عمرانی در مناطق روستایی ۶۴۰  میلیارد ریال اعتبار به دهیاریهای استان توزیع شد که از این میزان ۶۰۰ میلیارد ریال در روستاهای دارای دهیاری هزینه شده است.

به گزارش سایست استانداری ؛ وی همچنین ساماندهی مسئولین امور مالی دهیاریها را ازبرنامه دیگر این دفتر برشمرد و افزود: شیوه نامه بکارگیری مسئولین امور مالی دهیاریها برای هریک از بخش های روستایی تدوین شده و امسال با نظارت کارشناسان دفتر امور روستایی این طرح اجرایی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست