اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ۲۵ هسته جهادی بخشایش با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و ریش سفیدان و خصوصاً پدران بزرگوار شهدا تشکیل شده است.

ناصر عتباتی در جلسه مشترک شورایعالی قوه قضائیه با شورای قضایی استانها و رئیس قوه قضائیه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می شد، گفت: حرکت برنامه محور به عنوان یکی از مهمترین سیاستهای ابلاغی رئیس قوه قضائیه در دستور کار دادگستری آذربایجان غربی قرار گرفته است.

او ادامه داد: و با کمک و همفکری شورای معاونین استان برنامه ای تحت عنوان برنامه عملیاتی و اجرایی ۱۴۰۰ برای کل حوزه های قضایی و شعب دادگستری استان در محورهای مختلف و براساس اسناد بالادستی قوه قضائیه و سیاستهای ابلاغی، با نگاه ویژه به توسعه اقدامات پیشگیری، اتقان آراء، توسعه حل اختلاف و استفاده از ظرفیتهای مردمی تبیین گردیده است.

عتباتی در ادامه با اشاره به صعود ۷ پله ای دادگستری استان از نظر عملکردی بیان داشت : در ارزیابی اخیر دستگاه قضایی استان از نظر عملکردی از رتبه ۲۸ به رتبه ۲۱ صعود نموده است که نشانگر تلاش شبانه روزی مجموعه همکاران بنده در دادگستری استان است.

او  افزود: برای بهبود اتقان آراء نیز با برنامه ریزی و تشکیل کمیته های مشورتی که از قضات صاحب نظر و با تجربه تشکیل شده است سعی شده با ارائه مشاوره این کمیته ها در پرونده های حقوقی، کیفری و خانواده به قضات، درصد نقض آراء کاهش یابد و آراء از اتقان و انسجام بیشتری برخوردار باشند که توانسته ایم میزان نقض آراء را ۳ درصد کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان تاکید کرد :  از دیگر مواردی که در برنامه عملیاتی ۱۴۰۰ استان پیش بینی گردیده است تقویت هسته های بخشایش و ایجاد صلح یاران است که در این خصوص در سطح استان ۲۵ هسته جهادی بخشایش با استفاده از ظرفیت های مردمی همچون، ائمه جمعه و جماعات، معتمدین و ریش سفیدان و خصوصاً پدران بزرگوار شهدا تشکیل شده است و استفاده از ظرفیت بسیج در قالب صلح یاران و استقرار آنها در تعدادی از واحدهای انتظامی در دستور کار قرار دارد که همه این اقدامات در جهت توسعه حل اختلاف با استفاده از ظرفیتهای مردمی می باشد.

عتباتی همچنین اضافه کرد:  اقدام مهم دیگر دادگستری استان باز تعریف امر مهم داوری و ایجاد ساز و کارهایی برای استفاده از این ظرفیت بسیار موثر در حل و فصل دعاوی است که طرح آن نهایی شده و در دستور اجراست.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به اهمیت نظارت بر برنامه های ابلاغی اشاره کرد و گفت: حضور رئیس کل دادگستری استان و مجموعه مدیریت قضایی و مسئولین نظارتی، صیانتی و حفاظتی در تک تک حوزه های قضایی و نظارت بر روند امور و اجرای برنامه ها و تشکیل جلسات هماهنگی و مشورتی از برنامه های دیگر مجموعه مدیریتی دستگاه قضایی استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست