اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متأسفانه ۷۰ درصد از واحدهای تعاونی استان غیرفعال هستند و مسئولان امر باید با آسیب‌شناسی و حل مشکلات این تعاونی‌ها در جهت احیای تعاونی‌های غیرفعال مثمربه‌ثمر عمل کنند.

 علی مصطفوی در جلسه تجلیل از تعاونی‌های برتر استان، با اشاره به اهمیت تعاون در دین مبین اسلام، اظهار داشت: دین مبین اسلام اهمیت ویژه‌ای به جایگاه تعاون در اقتصاد قائل شده به‌طوری‌که در قرآن کریم نیز به این موضوع پرداخته شده است.

او همچنین به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این اصل یکی از پایه‌های مهم اقتصاد کشور ایجاد تعاون است و برای رسیدن به توسعه، سه اصل مهم تعاون، هم‌بستگی و اتحاد یک امر ضروری به شمار می رود.

مصطفوی کمبود سرمایه و اشتغال را یکی از مشکلات مهم اقتصاد کشور عنوان کرد و تصریح کرد: تعاونی‌ها می‌توانند با جمع‌آوری سرمایه‌های کوچک و ایجاد فرصت‌های اشتغال در این زمینه این مشکلات را برطرف کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان این‌که متأسفانه ۷۰ درصد از واحدهای تعاونی استان غیرفعال هستند، افزود: مسئولان امر با آسیب‌شناسی  و حل مشکلات این تعاونی‌ها در جهت احیای تعاونی‌های غیرفعال مثمربه‌ثمر عمل کرده و از ظرفیت اشتغال این واحدها در جهت ایجاد فرصت‌های اشتغال برای جوانان استفاده کنند.

او با اشاره به علاقه‌مندی برخی از افراد برای ایجاد تعاونی‌های جدید، گفت: در سال گذشته تعداد ۹۴ تعاونی با یک هزار و ۷۵۳ عضو و ایجاد فرصت اشتغال برای ۲۰۰۰ نفر در استان در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.

گفتنی است؛ این مراسم به صورت ویدئو کنفرانس حضور وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت سراسری برگزار شد.

همچنین در این مراسم با اهدای لوح و تندیس از ۱۲ تعاونی برتر استان تقدیر به‌عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست